SKRIVET: 2011-10-14, kl 21:33:55 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

hojj!

I förrgår ringde Linda (Caspers dagbarnvårdare eller vad det nu heter för fint nu för tiden..) redan 10.45 & sa att casper inte alls verkade pigg. Han hade legat på golvet i hennes hall, sprang inte runt & lekte i skogen när dom var ute utan ville sitta i vagnen. Och hade bett om att få ta med kaninen (snuttis) ut :O
Jag tänkte "åh, nej då har han väl fått feber. får väl 39 till kvällen.. neeeej!"
Men när vi kom hem var han som vanligt & inte alls varm.. skumt. Men eftersom jag skämdes så jävla mkt (!!!) så fick han va hemma resten av veckan dvs igår & idag. Trots att han bara är snorig men pigg. Jaja. Gör väl inget heller när jag ändå är hemma. Såklart. Blir bara så långt emellan. Men det kan ju inte hjälpas. Hoppas det går bra på måndag för då SKA han dit.

Igår hände väl inget spec. Blev en em-fika på Kupolen för mig & Caspo. Han gillart, som vanligt hehe.

Vill helst inte ta ut Léon nu när han är snorig.. så idag har jag & barnen varit inne hela dagen. Danne jobbade 06-14. När han kom hem blev det mellanmål för mig & Lejon. Han åt macka. Jag åt macka & drack kaffe. Sen tog jag med Casper ut till skogen.

När vi kom in från skogen fick jag höra att A & F ska komma imorgon. PANIK!
"Måste städa!!!" Egentligen borde jag nog städa ännu mer. Casper har inte ens en gardin i sitt rum haha. Men jag vet inte vad jag vill ha där.. =/
A har nämligen väldigt städat hemma så ja, då känns det nästan lite som att kungen ska komma =P

Ingen av barnen ville ha lunch idag. Kul :( Men men.. sånt som händer. Léon åt iaf några skedar. Casper åt bara gurka. Léon åt också gurka & han verkar älska gurka :) Fast han verkar gilla det mesta han får pilla med själv så som macka med leverpastej, blomkål, broccoli, gurka, kex.. det som inte var nån hit var potatiskexen som jag bakade. Dom höll han på att sätta i halsen. Han som annars är så duktig att tugga ju.

Kollade på andra avsnittet av Drömmen om ett barn ikväll. Såå bra! Blir helt varm av att se det där. Förra gången börja jag nästan grina.. oj, oj.

Nej, nu lär jag hänga tvätt & kl är 21.30. Känns kul. eller inte. Är sååå trött. Måste kolla vad jag/vi ska äta imorgon också (jag & barnen. Karln jobbar 06-18) så hoppas jag att barnen sover till minst 7. Léon väckte mig 7.25 imorse (vakna dock tidigare, åt 3.30 men han äter sämre nu & åt ingen gröt igår kväll så fullt förståeligt) & Casper vakna 8.

GOD NATT



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: