SKRIVET: 2011-11-02, kl 22:11:37 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

november

Vad har hänt sen sist?

Det har tagit riktig fart när det gäller ålandet a la Lejon :)
Han har börjat jollra annorlunda. Tänk att jag märkte det. Han började för ett tag sen "smacka" lite då & då. Nu kan man ropa "Léon" & smacka, då smackar han haha.
Jag sov inne hos Casper nån timme på morgontimmarna. Vaknar kl 6 av Léon så jag går in till sovrummet. Léon är egentligen trött men för vaken för att somna om.. Han & Daniel sov sen en sväng runt 8. Efter lunch tar jag med pojkarna ut för en promenad. T.om Casper somnade & sov i 50 (!) min. Jag sprang en bit, heja mig! Men jag har galet dålig kondition. I januari blire friskis!!!

Ca 16 slår Léons trötthet till.. Gäsp gäsp gäsp. Inget duger, typ.. jag & pojkarna går till K-B så Daniel får fixa lister i Léons rum. 16.30 ska Léon få mat men han totalvägrar, vrider bort huvudet & blir arg.
Sen sitter vi i soffan. Försöker få Léon att slappna av. Lägger honom ner i famnen vilket inte brukar vara populärt (hallå, jag vill se hela världen är hans melodi) så han protesterar lite men jag säger att han ska slappna av. Poff säger det så har han somnat. Oj oj oj.. som jag njöt! ♥
Sen väckte Casper honom genom att buffa honom nästan mot ögat. Grrrrrr! Visst, det var helt fel tid att sova så han borde väl vakna men sååå trött som han var & han kan ju inte lägga sig kl 18. då får man väl gå upp 4 imorgon & det vill jag INTE!!

När vi kom hem var det bums i säng med Léon. Jag fick för mig att han skulle börja sova i sitt rum så sängen flyttades dit.. vet inte vad jag känner eller tycker om det. Blev så plötsligt så jag hann inte tänka efter. Men tror han behöver lära sig att somna om själv. Tror inte han skulle vakna så som han gör nu på nätterna. Senaste nätterna har dessutom blivit värre + att han då vaknat, grinat till men somnat om själv. Då skulle nog vi slippa höra sånt.. Blir det bara kattskit får han komma tillbaka. Dörren står alltid öppen för barnen. vi tvingar dom inte att sova i sina sängar & jag sover oftast som bäst bredvid Casper i hans säng :D

igår var vi till Myran för det var fotografering så jag hoppas hoppas hoppas korten blev bra. Blev syskonbilder & enskilt på Léon. Casper tröttnade men han har vi ju så mkt kort på :P Första barnet ju.. hehe.

idag fick Casper en läskig mask & kackerlackor av mamma haha. Det är halloweenfest här på gården på lördag nämligen. Två barn & deras föräldrar som ordnar. Skitkul att det händer nåt för barnen :) Dom är ett år äldre än Casper. Han har lekt lite med dom ute ibland.

Man ser redan hur mkt glädje syskon kan ge. Härligt, kan inte annat än njuta. Nog för att dom kommer bråka massor också men det tar vi då..


Nej, vet ni vad? Jag måste gå & lägga mig för jag är såå trött. Älskar mina fina prinsar  till solen, månen, stjärnorna & tillbaks ♥♥♥♥♥♥


Monica - snart tvåbarnsmamma

<3<3<3



PUBLICERAT: 2011-11-03, 14:44:52 | URL: http://minabusungar.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: