SKRIVET: 2011-04-14, kl 16:06:45 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

osäker

Är jag den enda mamman som är så osäker att jag jämt undrar hur jag ska klä ungarna? Är jämt orolig om dom är för varmt eller för kallt klädda :/

Stackars Casper är suuuk. Han ropade runt 7 igår morse & lät gnällig. Hämtade honom & vi satte oss i soffan & tittade på tv. Léon fick vara med pappan i sängen. Kände direkt att Casper var varm. Han hade dock bara 38,2. Nån timme senare 38,5. Men allmäntillståndet var värre. Han var så matt & orkade absolut ingenting. 9.45 gick jag & Casper in till hans rum för att vila. Två timmar senare gick jag dit för att titta till honom. Han vaknade till, satte sig upp & lekte i typ 5 min. Sen la han sig igen & sov en timme till.. :O
Han som knappt brukar kunna sova när han har febran. Idag har han också sovit i 3 timmar. Spydde imorse efter frukosten :(

Casper har fått sovit hos K-B i natt, blir en natt till eftersom Danil jobbat i natt & har en natt kvar. Casper vill ju vara nära hela tiden & jag har svårt med det pga Léon. Och Léon sov bara 2 timmar uppdelat på 3 ggr igår vilket är skitdrygt. Det är alltså inget ovanligt, att Léon är vaken typ hela dagen.. tack & lov så sover han på nätterna. Han äter ju på nätterna men han har ingen vaken stund.

Så idag har jag haft tid att gå en promenad, sen sov han vidare i liften på balkongen, i den vagnen. Perfekt! Nu sover han också på balkongen sen ett bra tag tillbaks, Daniel som fick honom att somna då eftersom jag inte var hemma.

Och jag vill inte att Casper ska bli störd av Léon när han är sjuk. Men jag saknar honom massor! Vi ska strax åka till K-B.

Dessutom är Léon förkyld. Mina stackars prinsar. Undrar om Lejonet håller på att vakna? Tyckte jag hörde nåt i babyvakten.. hmm.. mina bröst tycker nog det.. :P

Fick höra av bvc-tanten idag att jag är klok. Blir alltid så glad när någon säger att jag är klok haha. Ingen blir malligare än mig av en sån sak.

Vad mkt som händer fram över. Önskar bara att vissa personer kunde ingå i nåt som händer, eller nåt. Äh. Men, skiter man väl i.

Sist jag vägde mig så hade jag fortf ca 2,5 kg kvar till vikt innan gravidos.


Lotta

Jag lät mitt febriga barn ha sina utebyxor med foder, en vanlig tröja och fleecetröja idag när vi provade stövlar. Och mössa.

Kändes helt stört ju, vinterdojjor, fodrade brallor och jacka som man har på typ.. mors dag? :P

Jag är helt LOST!!



PUBLICERAT: 2011-04-14, 19:36:56 | URL: http://familjenbroome.blogg.se/
Monica

Jag är oxå osäker ibland på vad man ska ha för kläder till kråkan. försöker med sunt förnuft. Tunn mössa, tunn jacka med ev en tröja under beror på vad hon har under, ofodrade galonbyxor alt överdragsbyxor, jumpadojer eller gummistövlar beror på vad vi ska göra :) tunna vantar vid behov..



PUBLICERAT: 2011-04-15, 07:47:27 | URL: http://litenenglabus.blogg.se/
Tina - Minnas mamma

Jag tycker också det är jättesvårt att klä Minna. Man lär sig nog allt eftersom!



Ja, men visst är det väldigt ohyffsat? Han sa att hon har "säkert ont i magen" men jag kände liksom att: nej, jag VET att hon inte har hon i magen utan hon är trött och ledsen för hon försöker somna men inte kommer till ro.

Jag som har känt mitt barn hela hennes liv vet väl bättre än någon som aldrig sett henne förut? Märkliga människor det finns!



PUBLICERAT: 2011-04-29, 20:46:33 | URL: http://hejtina.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: