SKRIVET: 2010-09-16, kl 20:30:32 | PUBLICERAT I: Recept

Keso- och majsplättar

Idag åt jag & Casper keso-och majsplättar. Gott!

4 port, ca 16 st. Tillagningstid ca 20 min.

½ burk (á 350 g) majskorn
3 ägg
1 dl vetemjöl
125 g keso
1-2 krm salt
2 msk margarin, helst flytande


Mosa majskornen med gaffel (jag använde gaffel & det gick fint!) eller kör dom med mixerstav eller i matberedare till en jämn puré. Vispa äggen lätt. Blanda dem med majspuré, mjöl, keso och salt.
Låt lite margarin bli ljusbrunt i en plättlagg eller stekpanna. Klicka ner smeten till plättar. Beräkna ca 1 msk per plätt. Grädda dem på medelstark värme ca 2 min på varje sida.

Receptet kommer från boken Mat för barn & deras föräldrar. Av: LATIFA LINDBERG.
(boken har jag lånat på bibblan, oldschool sägs det)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: