SKRIVET: 2010-09-25, kl 22:33:55 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

en vecka sen

Imorgon är det en vecka sen valet. Oj oj oj.. många sa att det skulle bli skönt när tidningarna slutade skriva om valet men riktigt så blev det ju inte.

Läste en bra insändare i tidningen, till alla dom som röstade på alliansen kan man säga..
"Kan du se en sjuk bekant i ögonen?
Det är endast 25% av Sveriges befolkning som har tjänat på alliansens politik, de rikaste. Alltså är det en fjärdedel av Sveriges löntagare som röstar på en politik som dom förlorar på - ni kan också bli sjuka och arbetslösa! Så jag undrar hur ni tänker? Kan ni se en arbetslös eller sjukskriven bekant i ögonen och tacka för att ni har fått några hundralappar i sänkt skatt på deras bekostnad?"

Så sant som det är sagt! Och vad jag tycker om SD behöver vi inte ens gå in på.. då går nog datorn sönder.
Fast, en sak kan jag säga.. vad vill folk att demonstrationer m.m m.m ska leda till? Nu var det ju 5,7 (?!)% som ville ha in SD i riksdagen och då är det så. Demokrati..
Så tycker jag absolut inte att Miljöpartiet ska gå över till alliansen.


Carro

Men vad roligt att du skrev! Jag har tittat efter andra som kan ha bf under samma period men inte hittat någon. Sen tänkte jag synd att dom man hittar bor 100 år härifrån. Men så kände jag igen dej till utseendet på en bild. Och så skrev du om solvarbo marknad och att ni varit till säter... så såg jag att en av dina länkar var till någon som hette birathen... ett litet vagt minne sa att andreas biraths bror bor på samma gata som vi. och jag såg en bild på hans blogg på er från betesgatan... kan det vara ni? hur hittade du till mej? :D vi känner ju inte varandra menar jag.. om det nu är som jag tror, jag kan ju ha helt fel ^^



PUBLICERAT: 2010-09-26, 09:13:39 | URL: http://carroscaroline.blogg.se/
tess

yes det är utanför min mammas lägenhet =) i skräddarbacken, hehe



och ni ska ha ett till barn om jag förstått det hela rätt? MYSIGT!



PUBLICERAT: 2010-09-26, 10:08:05 | URL: http://latess.blogg.se/
Carro

Jaha, då var det inte lika mysko längre :) tänkte om du googlat och helt plötsligt hamnat på en med samma bf som visar sej bo i samma hus... (om ni nu bor kvar) då hade världen varit skrämmande liten ^^ vi blev flyttade 4 dagar framåt, hade 19 feb först. så det var bra räknat :) men jag känner på mej att det blir en marsbebis. vet ni om det är pojke/flicka?



PUBLICERAT: 2010-09-26, 17:36:20 | URL: http://carroscaroline.blogg.se/
Anonym

SD är såna som åker i bussen på helgkvällarna som man bara väntar på att busschafören ska kasta ut.

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)



PUBLICERAT: 2010-09-27, 16:54:26 | URL: http://tvminnen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: