SKRIVET: 2010-10-19, kl 20:12:59 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

Världens största...

Idag har det varit en bra dag. Jag fick dessutom sova i natt. Har jag en underbar karl eller? Han jobbar heltid, lagar mat (2 rätter idag på förmiddagen innan jobbet), tar hand om Casper, tar hand om mig (jobbig jävel även utan bebis i magen). I natt fick han Casper att somna om men han vaknade sen igen. Då la sig Daniel på en madrass på golvet med Casper. Trångt? Jaa. Det måste det ha varit. Men det hade gått bra. Egentligen kan man ju tycka att det borde vara jag som sover där inne & dom i vårat sovrum men Casper verkar ha svårt att somna i vår säng på natten.
Så i natt sov alla tre mkt bättre. Gött! Jag vaknade vid 6 imorse. 6.50 hörde jag Casper prata. Då hade han satt sig på golvet :) Daniel märkte inte ens att han gjorde det, han sov :P

Jag & Casper gick till Myran imorse men där var det ju knappt nå folk eftersom det var Världens Största Öppna Förskola på Galaxen. Jag som trodde det var för "dagisbarn". Ringde Daniel för att få råd.. vädret var inte det bästa & det skulle sluta 14.30 på Galaxen. Vi skulle aldrig hinna dit på eftermiddagen kom jag på för Casper äter lunch & sover. Så Daniel skjutsade dit oss fast det är jättenära. Kändes lite dumt men slapp gå i regnet :)
Mkt barn var det. Casper bara tittade sig omkring & såg förvånad ut. Höll i en leksak men den brydde han sig inte om. Var för mkt att upptäcka. Var en sångstund med två från Svingelskogen, om ni känner till det? Fanns när jag var liten minns jag.

Runt 11 hämtade Kjell oss från Galaxen. Han tog med sig Casper hem (som hade somnat i bilen) & jag hann äta lunch hemma med Daniel innan han stack till gymmet innan jobbet. Han hade gjort köttfärssås med mkt grönsaker i. Perfekt! Så hade han gjort skitgod tacopaj (han hade hittat på lite själv..) som blev kvällsmaten.

Sen gick jag till Maserhallen & simmade 700 m. Kändes tungt idag, fick ont i armarna. Men jag är envis. Orkade ju 700 m i söndags utan problem, skulle jag väl orka det idag också. Blir nog simma i helgen också. Innan går det inte.

Strax före 16 kom mamma hit med Casper. Personal på hennes jobb hade rapporterat att Casper varit på Galaxen. "Men känner dom igen han?" "Jaa det gör dom" hehe.

Varje dag får jag höra hur glad Casper är :) hihi. Sötis!
Appropå glad, han skrattade när vi la pussel ikväll!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: