SKRIVET: 2010-10-25, kl 21:34:36 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

vänder det?

I natt sov Casper bättre. Visst, han sov med oss sen 22 men han sov bättre. Jag fick sova, tjohooo! Daniel hade haft svårt att sova ändå.. alltid är det nåt :P
Jag hade tydligen sovit förbi en gång när Casper vaknat. Då vet Daniel hur jag har det jämt.

Idag har han ätit bättre. Lite yogurt & lite smörgås till frukost. Till lunch några skedar makaroner & köttfärssås. Och lite korv som jag åt. Till kvällsmat fick han burkmat, som han inte fått på ett antal månader.. då fick han det kallt & han åt en halv burk. Framsteg, framsteg får jag lov & säga :)
Inte nog med det, innan han skulle lägga sig drack han välling & han drack upp all välling!
Sen somnade han direkt i sin säng. Han var sååå trött. Men inte konstigt..

Jag fick kämpa i ca 1½ timme idag för att han skulle sova på dagen. Han var såå trött. Men som många vet så tar han inte napp. Annars tar han tumme men inte sen i torsdags. Så nu är det svårt. Eller förut var det svårt, nu vet jag inte vad man ska säga att det är.. I alla fall, efter 1½ timme somnade han i min famn. Jag halvlåg, hade knölat ett täcke som jag hade som stöd bakom mig för ryggen. Så vaggade jag honom lite lätt & då somnade han. Sen fick jag dit en kudde bakom mig så jag fick liiiite mer stöd. Somnade själv också, trots obekväm ställning. Efter 30 min vaknade han & var ledsen :( Jätteledsen. Lilla vännen, önskar jag kunde ta bort allt ont!!

När jag till slut kunnat trösta honom gick vi och kollade på tv. Han lutade sig mot mig hela tiden. Myyyyskillen! Han är mysig annars också. Mitt i leken kommer han & ger mig (eller tex Daniel) en kram. Hihi. Eller om jag äter nåt så kommer han & lutar huvudet mot mitt ben. Så säger han "aaaah" på ett speciellt sätt. Gullunge!!!

Han är så bortskämd! K-B köpte mössor till honom på PoP idag. Den ena är turkos, jag ville ha röd för det är hans overall. Expediten sa att Casper inte bryr sig. Sant iofs.. men jag bryr mig!



Jag & Danne var till bm idag. Hon kollade blodtrycket, sa att jag kunde ta nån järntablett i veckan. Så fick vi papper som ska med till förlossningen. Redan?!? Och moderskapsintyg.
Så fick vi höra hjärtat, 136 fina slag ♥

Sa till Daniel i bilen idag att det känns ganska overkligt ändå med K2. För det gör det, när jag tänker efter. Jag kan kolla efter syskonvagn osv osv.. men så stannar jag upp & undrar vad jag håller på med.



Och min medicin räcker inte alls så länge som jag trott. Bara till torsdag. Måste hämta ut senast torsdag. Åhhhh! *suck*

Men nu ska jag gå & lägga mig. Trött & ont i huvudet.


Monica

Åh vad skönt att han äter lite mer, hoppas det har vänt nu för er allas skull!



Mys med BM o lyssna på ♥ljuden avis hihi



Puss o kram



PUBLICERAT: 2010-10-26, 08:12:48 | URL: http://litenenglabus.blogg.se/
Carro - Bf 23 feb

jasså där ser man... vad olika det är... vi fick ingen information om någonting alls när vi var där förra veckan, bara hjärtljud och blodtryck. en annan här i borlänge har fått information om föräldragrupp och hela kittet redan, har du det med?



PUBLICERAT: 2010-10-26, 21:51:50 | URL: http://carroscaroline.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: