SKRIVET: 2010-10-22, kl 20:50:00 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

sjukling :(

Casper har ju som sagt varit kass i kistan i över en vecka. Daniel pratade med Ulla om det igår. Hon sa att fullkornsvällingen i kombination med förkylning kan vara orsaken. Så vi skulle testa majsvälling & mer fett i maten. Lika länge som magen krånglat så har han sovit dåligt på nätterna. Ulla trodde att det mkt väl kunde hänga ihop.

Igår på dagen sov han bara 40 min. Sen försökte jag med ALLT för att få honom att somna om då han var så trött att han stupade! Han grinade & kom inte till ro. Jag vaggade, gungade, sjöng, strök osv osv.. inget hjälpte :(
Efter en timme gav jag upp. Sen gick det ju bra ändå. Tills kvällen kom & han var övertrött. Grin till & från i 2 timmar. Det skär i hjärtat!!! Vi testade sätta på Shrek (han gillar Shrek) men då for han bara runt i sängen istället.
Så Daniel la han i sin säng & då gick det bättre. Han verkade tom lugnare när Daniel lät honom vara & bara var i närheten.

Idag har han ätit yogurt till frukost, en burk med mat & frukt till lunch hos k-b, 3 plättar till kvällsmat. Kanske 1 dl välling till kvällen. MAX. Efter många försök. Blev till slut i hans pipmugg.. aja, huvudsaken han dricker. Och lite lite smoothie fick jag i han. Och så har han druckit en del vatten.

Nu har han feber också. 39,4. Han kändes varm i pannan på fm så jag kollade febern runt 10 (tror jag) & fick det till 38, sen kröp han iväg :P

Många säger att deras barn sover så mkt när dom är sjuka. Det gör då inte den här herren! Aldrig gjort heller. Eller ja, feber & riktigt sjuk har han bara varit en gång tidigare & då var han 7 mån.

Sen han kom hem på eftermiddagen har magen verkat vara bättre. Får hoppas det är så. Hög feber + kass mage lär inte vara nån höjdare.

Jag har varit så trött idag att jag känt mig BAKIS! Blev en pizza till lunch. Orka laga mat :(
Till kvällen gjorde jag iaf tacos. Till mig själv. Men det funkar det med. Gott vare :)

Daniel jobbar imorgon. Nej nej nej känner jag nu när Casper är sjuk. Men men vi får väl leka så mkt han orkar. Och kolla på film.. och hoppas att han kan sova lite. I natt vaknade han typ en gång i timmen och var ledsen + att han sov oroligt. Han sov i vår säng från 2. Jag ska snart gå & lägga mig så jag orkar med kommande natten. Tur att Daniel är så jävla underbar. Han hjälper till fast han ska upp tidigt. Imorse försov han sig. Inte konstigt med tanke på hur sömnen varit. Men Casper vaknade 5.45 & det kanske var därför? Daniel kom iaf bara 5 min försent. Sen vaknade Casper 6.30 & då blev det inget mer sova fast han var skittrött.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: