SKRIVET: 2010-11-07, kl 15:28:19 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

simmelisim

Vi skjutsade Barse-bus till Skräddarbacken idag så vi kunde träna samtidigt. Men inte tillsammans som Lotta trodde.

Fick ett sms från henne: Värsta Svenssonsöndagen! Träna med karln medans man har barnvakt ;) Ni kommer ju va ett sånt där par som jag fnissar åt, som käkar söndagslunch & sen tar en hurtig promenad i matchande jackor och pannband vid 13-tiden hahaha.. Sen kommer ni hem strax före 15, tar en kaffe, läser söndagstidning, löser korsord och somnar i soffan. sen blir det "en matig smörgås" till middag. Danil kollar sporten 20.30 och du har redan krupit ner med en bok i sängen :D

Så var det inte riktigt. Han gymmade (SSAB har gym så han tränar där) & jag simmade. Sjukt mkt folk på badet, men dom flesta höll till i Äventyrsbadet. Var dock lite trångt i bassängen i början pga dykare. Och guuud vad tungt det såg ut med all utrusning & alla tuber. Tänk er mig med allt det där. Michelin-Bella :P
En karl som hade allt på sig fick hjälp av sin kompis att ta sig upp när han satt ner höhö.

Simmade iaf 1000 m. Kände mig ganska duktig. Kändes skitdrygt dom första 2-300 m. Puh! Sen var jag kissnödig när det var 300 m kvar.. :/
Blir alltid såå kissnödig så jag måste springa på toa direkt när jag simmat klart.

Sov en sväng på eftermiddagen. Skööönt! Tror jag vaknade av att det hamrade. Jag var helt förvirrad
"Var är Casper?"
"Han håller på & hamrar, hör du inte?"
"VA? vadå?"
"Ja, men den där Brio-grejen"
"Men vart är han?"
"han är väl där ute" (menar i hallen)

Sen vakna jag till.. :P
Casper var ju inte hemma. Han är kvar i Skräddarbacken. Vi ska åka dit nu. Blir lövbiff & pommes. Linnea (Kjells ena dotter) med barn ska också äta. Och så min bror & Maja. Fullt hus, som vanligt.

Men ja, Daniel är en jävel på att luras! Och han såg väl sin chans när jag var yrvaken =)



Men guuud vad liten han varit!!! Och snart kommer en sån Mini :)
Där är Casper en vecka ♥


Maria - längtan efter dig

Låter som en skön dag :)



Visst ska du ha barn i februari? Vi är ett gäng mammor från dalarna som var och fikade idag. Du får gärna hänga på nästa gång om du vill :)



PUBLICERAT: 2010-11-07, 17:48:05 | URL: http://majiaanyberg.blogg.se/
Maria - längtan efter dig

Okej, nästan samtidigt som mig då. :) Jag har den 18/2. :)

Vi var sex stycken. Fyra från borlänge, en från hedemora och en från falun.

Vi "träffades" på minbebis.com ett forum där vi har skrivit. Har du varit in där något?

http://www.minbebis.com/forum/gravid-och-boende-i-dalarna-borlaenge-38124-120.html



PUBLICERAT: 2010-11-07, 19:37:04 | URL: http://majiaanyberg.blogg.se/
Monica

Du är så duktig du!



PUBLICERAT: 2010-11-07, 21:46:52 | URL: http://litenenglabus.blogg.se/
Lotta

aww va liten han var :)

några veckor till, sen så.. ♥



PUBLICERAT: 2010-11-08, 06:44:38 | URL: http://familjenbroome.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: