SKRIVET: 2010-03-06, kl 08:38:08 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

härliga helg

Igår kom Jessica hit. Casper fick kläder, väldigt snällt :)
Så fick jag se Jessicas mage hehe. Och passade på att fråga typ 100 frågor om bröllopsplanerna b.la. Längtar tills man får planera bröllop :P


På eftermiddagen åkte vi till Danils mormor & morfar i Grängesberg. Dom tyckte det var jättekul att vi kom, tror Casper var 2 mån när vi var dit sist så han har ju växt och förändrats en heeeel del om man säger så.
Naturligtvis somnade han i bilen på väg hem, mindre bra.. men han vaknade ju när vi tog ur han ur bilen. Så det fick bli gröt ändå. Det och amning är typ det enda han vill ha verkar det som numera. Knas! Sen somnade han rätt snabbt själv i sin säng.
Sen har han ätit den vanliga tiden i natt. Men sen vaknade han tidigt imorse och var jätteledsen :(
Han vägrade ta bröstet också. Eller han tog men släppte rätt snabbt och bara grät.. trodde mjölken var slut (vilket jag trott femtielva ggr tidigare, typ..) så Danne gick upp och gjorde iordning ersättning. Tur att man har sånt hemma ändå, för OM man inte har mat.. HJÄLP! Jag satte mig upp i sängen och vaggade Casper under tiden. Han blev lugn och tog såklart bröstet. Bytte bröst (jag har behövt amma från båda först nu..) och han åt lite sen somnade han.
Tur han flinar det första han gör när han vaknar på morgonen :D
Han är SOLA I KARLSTA som Kjell säger :)


Jag fick förresten visa upp Casper på friskis i torsdags. Eva som jobbar där har sagt att hon ville se han och jag hade ju tränat lunchpass så det passade bra då Kjell hade Casper i vagnen i närheten. Hon frågade direkt "Får jag hålla han lite eller är han blyg?"
"nej han är inte det minsta blyg. vem som helst kan hålla i han"
Och Casper flinade bara :)

Jag skulle ge Casper gröt för en liten stund sen men det var svårt då Danil vägrade sluta diska & det är ju mkt roligare att titta på pappa när han diskar...

Nu ligger han i sitt gym och vänder sig till mage hela tiden men sen gnäller han, det är ju mkt svårare att nå allt om man ligger på mage.. han har blivit rätt duktig på att åla bakåt. Man hinner knappt vända sig bort förrän han förflyttat sig.


Senare idag ska vi få träffa Maja, har ju inte träffat henne sen december tror jag =/



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: