SKRIVET: 2010-02-18, kl 21:12:19 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

väntan...

Sitter & väntar på att Älskling ska komma hem. Men jag är sååå trött. Funderar på att gå och lägga mig faktiskt. Fick precis ett sms, ca 9 mil kvar.. Yeeeeey! Men det känns som lång tid när jag är så trött.
Ibland saknar jag Casper när han sover & man får lust att ta upp han bara för att hålla om honom. Eller sova med honom. I natt sov jag faktiskt med honom. Är ju så tråkigt att sova hela själv :/

Tror vi måste byta bilstol nu faktiskt, appropå ingenting. Använder fortfarande babyskyddet men han är ju rätt lång (?) så det går nog inte längre. Har ju nästa storlek så det kanske vi kan fixa imorgon? Eller vi & vi, Danil :P

Måste kolla igenom Caspers kläder imorgon. Han kan fortfarande ha 68 på bodys, finns kanske nån som är för liten & som är i 68. Men byxor måste vara 74. Kanske att han behöver fler byxor?

För er som undrar så kommer smeknamnet Danil (uttalas som med 2 N) från Kjell som började säga så för rätt längesen. Då har det blivit att jag skrivit det & lagt till det i T9.
Innan det kallade Kjell honom för Fylking. Daniel använder nämligen min morgonrock & den är ROSA. Nu vet ni det också :)

Nej, nu går jag och lägger mig. Kan ju alltid spela mobilspel i sängen.. *nörd*


Lotta

mäh.. jag har alltid uttalat det "daaaaanil" haha ;D



PUBLICERAT: 2010-02-18, 23:53:42 | URL: http://familjenbroome.blogg.se/
Angelica

SV: Tack för din kommentar! Det värmar alltid när man får uppmuntrande kommentarer.



Vi gör ju storkok här hemma med barnmat. Kokar den, mosar/mixar den till rätt konsistens och sen fryser vi ner den i vanliga iskuber. =) Annars går de flesta puréer(om de inte är rinnande) även bara klickas ut på plastlock/skärbrädor i rätt storlek. När de är genomfrysta så tar man ur dom ur formarna och förvarar i välförslutande plastbyttor eller vanliga fryspåsar. Går jättebra!!



Lycka till och bra gjort att du gör egen mat till er lilla Casper!



PUBLICERAT: 2010-02-19, 12:51:48 | URL: http://aimeesmom.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: