SKRIVET: 2010-12-03, kl 17:30:38 | PUBLICERAT I: GRAVIDITET NR 2

Ultraljud

Imorse fick vi se K2 igen, fjärde gånen. Två vul, rul & så idag :) Känns som det räcker.. men det blir en gång till.
Var ingen vidare läkare, han sa knappt nåt & berättade inte vad "saker" & ting var. K2 ville inte visa sig från sin bästa sida, så han hade svårt att mäta huvudet. Uppskattningsvis så väger K2 ca 1100 g nu & kommer vid full tid väga ca 3100 g. Sen är det ju +- 10%. Jag verkar bära på små barn, thank god för det! Vill inte ha några 4 kilos klumpar :P

K2 låg iaf med huvudet nedåt, kollade snett uppåt.

När jag var på viktskattning med Casper i magen så uppskattades han väga 1200 g & 3200 g vid födseln har jag för mig att jag läste. Han vägde 3530 g när jag gått över tiden :) Så det stämde ju ändå rätt bra.

För säkerhets skull fick jag en ny tid dagen före julafton. Varför vet jag inte riktigt, kanske för att K2 ligger några procent under.. Var nån som sa "H*n hinner nog lägga på sig tills dess" men det är ju inte så att K2 är väldigt liten. Casper var ju också liten på viktskattnngen i så fall..

Senaste tiden har jag blivit tröttare. Och mer kissnödig. Tycker jag springer på toa hela tiden. Känns inte som jag gör annat om dagarna. Igår kväll var jag till en kompis & fikade. Det sista jag gjorde innan jag gick ut från henne var att gå på toa. Direkt jag kom hem var jag tvungen att gå på toa!


Carro - Bf 23 feb

Vi har köpt en åkpåse. I storlek 62. Sen så blir det ju som sagt vår och varmare. Tror att man klarar sej rätt bra med åkpåse, kläder och lite filtar. Så jag hade tänkt iaf, men jag har dålig koll på sånt där. sen vet man ju inte hur kallt det kommer vara heller.. det kan lika gärna vara minus 20-30 ett tag som förra året :P hur hade du tänkt?



PUBLICERAT: 2010-12-03, 20:40:52 | URL: http://carroscaroline.blogg.se/
Carro - Bf 23 feb

vad roligt med sånna där test om kön och sånt! :) men alla test jag gjort har visat att det ska bli en tjej, förutom på ul :D det där du skickade sa oxå tjej. vad fick du för svar? håller du inte på att dö av nyfikenhet? :D



PUBLICERAT: 2010-12-04, 09:50:21 | URL: http://carroscaroline.blogg.se/
tandra

Varför fick du göra viktuppskattning på Casper ? Jag villa också gö de när ja vänta Idun men inte f*n fick ja de int.. Jag fick åka in och läcka vatten innan jag fick göra ett extra UL ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: