SKRIVET: 2010-08-12, kl 20:14:04 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

Somna vid matbordet...

Idag somnade Casper vid matbordet, han hade precis ätit klart maten & jag skulle hämta passionsfrukt som han skulle få till efterrätt. Då åkte huvudet ner haha. Sötis! Innan sa jag till Daniel "Titta på ögonen, vad trött han ser ut".

Hur få barnet att somna vid matbordet? Enkelt! Låt barnet vara vaken 06.40-11.45. Se till att barnet leker hela tiden. Barnet kommer att bli trött framåt tio halv elva men då är det fel tid* så håll barnet vaken. 11.30 värmer du maten & barnet hinner då precis äta upp innan han/hon somnar vid bordet. Svårare än så är det inte!
Om du inte tål lite gnäll & att se lite gäspningar (men han är ju så trött, vi lägger honom. stackars barn...) runt halv elva elva så är det inget du ska testa hemma hos dig :)

När Casper somnat vid matbordet skulle Daniel torka av honom & då tittade han upp, sen fortsatte han sova mot Daniels axel & sen i sin säng.. så går det till mina vänner.



*Då skulle Casper bara sova den tiden alternativt ett "jättepass" då & ett "pyttepass" på em vilket inte funkar för vår herre!


Och nu är jag så trött att jag skulle somna mot tangentbordet.
Hur få en mamma att somna vid tangentbordet?
Nästan lika enkelt som att få ett barn att somna vid matbordet, faktiskt. Se till att köra fullt ös hela dagen. Lek med ditt barn, busa, vänd gåvagnen 225 ggr, städa lite hemma, se till att din sambo/make jobbar minst halva dagen (annars får du ju hjälp & då maskar du!), gå en promenad i rask takt i 45 min med barnet i vagnen.
Ungefär så gör man. Sen kanske man kan lägga till lite som den här mamman kan göra. Men det är en annan sak.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: