SKRIVET: 2009-10-31, kl 10:42:34 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

föräldrarnas jobb...?



Kom in på en sak igår, jag & K.. när man var liten pratade man ju om vart föräldrarna jobbar. Men nu är det väl ingen som bryr sig om vart mina föräldrar jobbar. Det är ju inte så att jag berättar det när jag träffar nya människor. "Hej, min pappa heter Hasse & han jobbar på ******"

Men när jag var på en anställningsintervju för några år sen så fick jag den frågan, hon som intervjuade mig ville veta vart mina föräldrar & min bror jobbar. Öhhh what?! Jag var dum och inte frågade varför. Jag svarade istället vart dom jobbar. Men vad hade det med saken att göra? Vilken klass jag tillhör, om dom är (var) trötta på sina jobb eller om jag kunde jobba där istället? =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: