SKRIVET: 2009-12-09, kl 08:54:32 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

övergiven..



När ska det bli bättre väder? Dvs lite snö och lagom kallt. Det här är ju skit, inte konstigt att man känner sig konstant trött. Nog för att jag inte sovit en hel natt sen förra året men det hör inte hit. Nu sover jag ju, blir bara inte en hel natt. Igår var jag skittrött vid 17.30. Kul :(
Men då hade jag inte druckit en enda kopp kaffe under dagen heller. Nu ska det bli ordning på torpet minsann, dricker en kopp nu! Och så kokar jag pasta till karln. Går till skolan med matlåda åt han. Köttfärssås minsann.

I natt fick Lillis sova i egen säng, det ni ;)
Hörde av bästaste Lotta (min rådgivare, stöttepelare aka vän) att det är en bra tid att vänja dom nu. Så varför inte tänkte vi och gjorde slag i saken. Först la Daniel honom där när han fortfarande var ganska pigg för att han skulle få testa sin säng (som om det gör någon skillnad..?) och han babblade en massa. Ibland undrar jag hur han kan ha så mkt att säga och om en syjunta skulle falla herrn i smaken?
I alla fall så somnade han i min famn när jag ammade. Han släppte bröstet & poff så sov han. Då la jag ner honom & la en hand på magen men det behövdes egentligen inte. Han sov vidare tills kl var 2. Då fick han äta och så. Sen la jag dit honom och han sov vidare till 5. Då fick han äta och jag sa till Daniel att jag inte skulle orka lägga tillbaks honom efteråt. Det skulle inte Daniel heller för han somnar alltid direkt kan jag säga. Och jag måste ha somnat när han åt.. så det hade blivit svårt att lägga tillbaks honom & jag tänker inte hålla mig vaken för en sån sak. Så från 5 fick han sova med oss. Han somnade ca 20.30 igår.. Närmare 8 åt han igen & sover vidare. Så jag har duschat, plockat in ren disk, ätit frukost, kokat pasta & här sitter jag nu!
Det jobbiga med att ha honom i sin säng är att han pufflar och grymtar så mkt (ja många ggr tror vi faktiskt att det är en gris vi fått). När vi haft honom bredvid oss och han grejat har det ibland räckt med att vi lagt en hand på magen. Annars har vi dragit honom intill oss så han lugnat ner sig. Nu går ju inte det.
Både jag & Daniel tyckte det kändes konstigt igår och vi var nästan nervösa. Jag sa att det nästan kändes som vi slängde ut honom från oss och övergav honom. Stackarn, han är ju faktiskt inte ens 3 månader.. uhhhhh :(
Men han hade i alla fall sin kompis kossan och snutten med sig. Han verkade trivas med dom :)

Var hos Kjell igår. Då fick han tag i ett gossedjur jag lagt bredvid honom. Så han försökte få in den i munnen. Först försökte han med armen, sen med huvudet & sist med ett öra. hehe. ALLT verkar smaka bra. Farligt farligt!
Det godaste är dock sina egna händer minsann. Ser ibland ut som han äter på en glasstrut :D
Och han smackar en jäkla massa ibland när han har en hand i munnen.


Lotta

ja visst känns det lite "hemskt" att lägga dom i egen säng så tidigt..? :S



jag blir tokig när Lucas snuttar och suger på sina händer! helt kladdiga blir dom och sen fastnar det ludd och hundhår mellan fingrarna. uuuuuh!! :P

men det är ju så gulligt ♥



PUBLICERAT: 2009-12-09, 09:18:08 | URL: http://familjenbroome.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: