SKRIVET: 2009-12-29, kl 21:10:16 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

datanörd



Jag som mått bättre ett tag har idag varit väldigt yr :/
Rätt drygt om jag får säga det själv!

Snart är det här året till ända. Så mkt som hänt, det underbaraste var såklart att vi blev föräldrar till ett mirakel ♥
Blir svårt att slå 2009 måste jag säga! Vi sa i slutet på förra året att det här skulle bli vårat år och det blev det verkligen :)
Är så lycklig med mina prinsar, ni anar inte!

Just nu ligger lillprinsen och sover, han somnade vid 20. Hoppas han sover bättre i natt. Magen krånglade natten till idag så han sov så knasigt, han fick därför ligga i vår säng. Han åt 2 ggr också, jag som blivit bortskämd med att han sover hela nätterna utan mat hehe. Är tydligen vanligt att dom som får bröstmjölk äter minst en gång per natt även när dom är 3 månader. Men det är ju såklart olika och det går väl i perioder. Märktes verkligen att han hade en växtperiod vid 2 månader, han åt jättemkt. Sen kommer nästa växtperiod vid 4 månader sägs det.
Samtidigt som han utvecklas jättemkt. Var ett tag sen han vände sig från rygg till mage men nu gör han det hela tiden, men ändå blir han sur när han hamnar på mage. Vad är då vitsen med att vända sig? :O
Han kanske tycker att själva vändningen är kul så han vill göra det igen och igen och igen? :P
Dessutom verkar han tro att han kan vända sig i babysittern.. knasboll!
Så ska han framåt och uppåt hela tiden. Även när han badar, badade med honom ikväll nämligen. Lite läskigt när han blir jätteaktiv i vattnet. Huh.

Snart börjar simningen, dags att börja leta bikini kanske. Tvivlar på att jag kan ha nån av dom som ligger i garderoben.. =/

En bok jag rekomenderar till blivande eller nyblivna föräldrar är: Växa och upptäcka världen.
Lättläst och bra. Billig också, runt 40 spänn :)

Avslutar med 2 bilder på finaste lillprinsen ♥


Thérèse

Vi hade den boken..den var bra, ibland. Mest tyckte jag att man kunde känna sig stressad över att ens eget barn inte gjorde allt som dom räknade upp vid olika månader osv..hehe, fast med tiden lärde man sig ju att alla barn är olika, och alla barn lär sig olika snabbt =)

men det kunde vara lite stressande ibland..



Just ja, Hugo tackar och bugar som en galning för julklappen!!! den var nog de bästa av allt, förutom hans lego =) han älskar sopbilar =) Tack än en gång!!



PUBLICERAT: 2009-12-30, 07:01:12 | URL: http://www.theresesjosten.se
MammaMia

Min åt hela natten tills han va åtta månader. han va hungrig hela nätterna igenom.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: