SKRIVET: 2008-10-13, kl 14:45:47 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

stress och spänd

Var till Neurologmottagningen imorse och träffade min läkare. Åh vad hon är bra :) Hon förklarar allt så bra också, verkligen toppen! Jag sa direkt att jag inte tror att min huvudvärk är biverkning av epilepsi-medicinen. Det måste vara något annat. Så hon kände på min käkmuskel vilket man kan göra genom att trycka in ett finger i örat. Samtidigt som hon tryckte in ett finger skulle jag gapa och stänga munnen. Fick göra det två gånger, hon hade först ett finger i ena örat och sedan ett finger i andra örat. Det gjorde jätteont! Alltså har jag huvudvärk för att jag är så spänd. Jag spänner mig och så vet jag att jag gnisslar tänder. Men det kan också bero på att jag har lågt blodvärde. Så nu måste jag äta mer järn! Hur lätt är det när man inte äter kött? :P
Men broccoli är gott, likaså spenat :)'
Finns ju i annat också, jag vet.

Efter läkarbesöket blev det stan en kort stund, hittade ingenting. Tråkigt nog. Gina Tricot som är såååå mkt bättre i Falun. Aja, det är som det är.

När jag kom hem la jag mig och sov! Skööööönt =) Tog 2 panodil innan just för att jag hade sådan hemsk huvudvärk. Brukar försöka undvika att ta värktabletter för jag är rädd att det blir till en vana. Men kände mig tvungen idag. Berättade för läkaren att jag köpt värktabletter i Ungern och att dom funkade jättebra. Så hon undrade såklart vad dom innehöll men det står ju bara på Ungerska :/ Men hon sa att det kanske står på latin. Får kolla upp det. Dom ena tabletterna är rosa och dom funkade jättebra mot huvudvärken. Dom andra är jättesmå och vita, dom funkade helt super mot mensvärken! Så jag måste dra en vända utomlands snart igen tror jag =)

Tänkte jag skulle laga lite mat snart. Darlo ville ha fisk, potatis och äggsås så det får det bli! Han slutar inte jobba förrän 19 så det blir att äta sent idag. Först ska jag laga mat. Sen åka till hans jobb och lämna handduk, kläder, jacka och sånt. Sen ska jag träna. Efter träningen hämtar han mig och vi åker till gruppen. Perfekt! Men det blir mkt saker att släpa på.. mina träningskläder och så hans saker.. pust!

Kika in på Crimemedicine vettja!


Uppdatering: Får skjuts till Darlos jobb. Wiip wiiiip! Kom ju på att jag ska ha mer med mig eftersom det är Yoga på Rus ikväll =) Jag som är skeptisk till Yoga. Det får bära eller brista helt enkelt. Har ju bara så svårt för sådan träning. Men jag om någon borde väl lära mig att koppla av.

Nu ska jag laga mat!!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: