SKRIVET: 2008-10-07, kl 08:41:53 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

mycket nu




Ja det är mkt nu. Om en timme ungefär ska jag åka till Gylle för att träffa min samtalskontakt för första gången- ja, jag är nervös! Monstret river och sliter i mig, inombords. Vet inte vart jag ska ta vägen, vad jag ska göra. Vad ska jag säga? Hur mycket ska jag berätta? Skulle jag fråga någon blir svaret: Säg som det är. Berätta hur du känner. Det löser sig.
Men ingen vet om kampen som sker inombords. Hela jävla tiden.
Jag har lekt med döden flera gånger om i mitt liv. Alkohol - sprungit framför bilar b.la. Svält - ja, man kan dö då.. och det är nog ganska enkelt att förstå. Intoxer - ja, det förstår nog också vem som helst.
Nu känns det som att när jag mådde som värst 2006 och 2007 så stod jag i ett vägskäl. Livet eller döden? Sjukdomen, helvetet och döden var ju så enkel. Det var ett invant mönster och hade jag fortsatt hade jag dött.. men jag valde L I V E T.
Men nu känns det lite som jag står i ett vägskäl - igen. Kanske inte att jag väljer mellan livet och döden, men ändå. Det är riktigt jobbigt. Alla säger självklart: välj det friska!
Men för mig är det allt annat än enkelt. Det är ju klart jag vill vara frisk! (bli?) Men kan jag bli riktigt frisk? För alltid?
Det värsta just nu är nog att jag inte har någon att prata med. Ingen i hela världen. Hade det handlat om att sluta skära mig hade det varit enklare.. ärligt alltså.

Varför skulle mitt liv bli så här? Jag glömmer bort perioder ur mitt liv. Vet inte vad som hände för flera år sen för då var jag så underviktig och kunde inte tänka klart. Jag försökte gå en utbildning men allt annat snurrade i skallen och jag fick inte in något av det jag skulle lära mig. Vissa saker från 2006 och 2007 är helt utsuddat. Nog för att vissa saker är skönt att knappt komma ihåg, men ändå..

jag vill bara ner i vikt!
jag vill bli av med mitt Monster, men det känns som att skiljas från Någon...

Jag fryser, skakar och har gåshud. Ska ta en varm dusch.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: