SKRIVET: 2008-11-18, kl 10:47:11 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

Soldat E

Det regnar ute så jag har ingen lust att gå ut. Inte för att jag riktigt vet vad jag ska ut och göra då, men det hade kanske funkat med en promenad. Hoppas det är bättre väder imorgon, i så fall åker jag till Falun och träffar Saras bror lite :)
Han är nämligen ledig imorgon, han pluggar något-med-musik annars..
Han har börjat gå en långpromenad varje dag, en mil. Det vore grejer det!

Å ena sidan kan jag ta på mig regnkläder nu, men hur kul är det?
Fan alltså! Jag vill ju göra nåt kul.. umgås med någon är steg ett.

Jag vill kunna leka krig. Faktiskt så är det så. Jag hade så kul när jag gjorde mini-lumpen 2005. Vilken grej! FBU Ungdom minns jag så väl. Kurserna, lägren, kamraterna, ALLT! Dom gröna kläderna, smutsen, leran, vapenvård (bland det värsta som finns), tidiga morgnar (städa kl 5), den tunga ryggsäcken, sjukvården, soldatproven, skoskaven. Jag saknar ALLT! Varför jag inte är engagerad längre är för att man inte får/kan gå längre kurser när man är sjukskriven. Är man arbetslös så kan man, likaså om man har jobb självklart. Man får då sin SGI.
Jag kommer aldrig glömma när vi gick mil efter mil efter mil efter mil för X antal år sen. Vi sov någonstans vid Romme Alpin, i skogen och jag orkade inte ens fixa ett "knäppetält" (det är bara en pressening kan man säga) utan sov under bar himmel! Härliga tider =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: