SKRIVET: 2008-03-21, kl 13:15:56 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

Resa bort?

Sovit ca 2 timmar i natt men känner mig ändå hur pigg som helst, knas. Fast det är tur att jag är pigg, så man orkar göra nåt idag och inte bara ligger och sover bort hela dagen. Kanske tar en tupplur lite senare, om några timmar. Men det visar sig. Kanske har jag inte tid att sova. Vi kanske gör något riktigt kul idag, vem vet? :)
Vet inte riktigt vad vi ska göra idag. Vi har i alla fall tänkt baka, en sockerkaka eller något sådant. Jag älskar att baka! Kul att även David gillar det.

Idag har det snöat lite här. Tråkigt det för jag vill ha vår. Hemma i Borlänge har det kommit en massa snö sa mamma. Drygt. För jag vill inte ha mer snö nu, tycker det räcker.

Usch vad jag har ätit mycket godis, både igår och idag. Men godis är ju så gott. Flera som säger att jag ser ut som ett litet barn när jag äter godis, får jättestora ögon och så. hehe.

Suttit och kikat på lite resor nu en stund. Jag & David har ju pratat om att åka bort någonstans bara vi fått ihop pengar. Kanske kan jag snåla lite och spara undan en del pengar. Finns ju billiga resor också. Vi har ju tänkt att vi ska ta en sista minuten. När det blir det vet jag inte. Kanske bäst att åka snart för sen börjar ju jag praktisera. Vet dock inte när jag börjar praktisera men snart antagligen. Tycker försäkringskassan borde höra av sig snart. Det är ju snart 4 veckor sen min handläggare ringde mig. Så vill jag veta om jag får vara på Almas Café igen eller om jag ska leta upp något nytt ställe.
I alla fall så hoppas jag att jag och David åker bort snart, åtminstonde en kort resa, ungefär 4 dagar. Men gärna en vecka till ett varmt land! =)

Någon som har förslag på vad jag kan hitta på med Lena? Är trött på att gå promenader, fika, äta ute, bowla, baka. Något mer borde det väl finnas som man kan göra?

Försöker hitta kompisar i Stockholm men det går inte så bra :/
Suttit och kikat efter lägenheter och sånt också, vill flytta till Stockholm faktiskt. Eller ska jag bo kvar i Borlänge ett år till? För i så fall ska jag skaffa autogiro på Maserhallen. Man binder sig ett år då nämligen, kostar 180 i månaden. Men eftersom jag simmar 3-4 ggr i veckan så skulle det löna sig. Visst, jag har friskis men jag tycker om att simma också. Älskar ju att träna. Så är det kul när man orkar simma längre och när man hinner simma längre på kortare tid. Men jag vill se resultat på vågen också, den rör sig knappt =(

Nej, nu ska jag gå och diska!


trollsnuva

picknick. massa picknicks=)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: