SKRIVET: 2008-08-05, kl 20:38:57 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

psyk får skäll

Det har faktiskt varit en bra dag idag. Fy fan så bra den har varit!
Först var jag hemma. Tog det lugnt och pratade en hel del i telefon =P
Sen lunch i Romme med Elski och en av hans jobbarkompisar. Åt sallad från Tågkompaniet vilket var mums. Tror btw att jag ska äta upp den nu, har ungefär hälften kvar :)
Sen gick jag promenad med Mika i nästan 45 min.
Efter det blev det kaffe på Almas med Bettan. Vi åkte till Södra Backa efteråt. Dollar Store & ÖoB hägrade. Jag handlade inget. Hittar ju aldrig nåt på sådanna ställen, är det nåt fel på mig?
Bettan släppte av mig i stan så jag gick i lite affärer. Köpte en present till Elski. En liten citatbok med kärlekscitat & ett kort till. Hihi. Så blev klockan 16.00 & Elski hämtade mig. Vi åkte raka vägen till svärisarna. Anna, Niklas & Filip var också där så Filip satt mestadelen av tiden i mitt knä :D
*sötunge*
På vägen hem från svärisarna släppte Elski av mig hos Mika. Vi gick runt Skräddarbacken *duktiga*
Så jag har gått 2 promenader idag, skulle kunna gå en till & vill faktiskt gå en till. Men det får nog ändå vänta tills imorgon. Kanske man kan slå till och gå den långa som är 1,5 mil imorgon? Vore trevligt =) Var ju så längesen!
Har ätit hyffsat de senaste dagarna, haft mer aptit och så. Men jag vet ju vad det beror på.
Vågen står i alla fall still. Tur det i och för sig.. hmm.

Var förbi psyk idag. Tänkte hämta medicin där för sista gången och be dom riva fullmaktspappret men tror ni att det var någon sjuksköterska där? Svar: NEJ! Irritationen växte.
Receptionisten kunde inte tala klarspråk och gav mig inget vettigt svar så jag ringde Mobila Teamet som inte heller kunde ge mig något vettigt svar. Men hon sa att en karl med dubbelnamn kanske var i medicinrummet så hon tyckte jag skulle fråga receptionisten efter honom. Jag gjorde det och hon visste (så klart) ingenting. Hon gick och kollade.
Han var på hembesök. Jag bestämde mig för att återkomma på torsdag då det är medicinutlämning igen.
Frågade receptionisten ifall hon kunde kolla hur det går med mitt köande för en samtalskontakt.
Men nej, det kunde hon inte kolla. (Fråga: Står inte det i datorn? Kan man inte kolla i min journal ifall något är planerat för mig?)
Hon kunde ta mitt namn och personnummer och sedan lämna till Remissgruppen. (Skulle jag jubla nu?)
Hon frågade om jag väntat länge på att få samtalskontakt.
Jag: Jag har tajat sedan oktober och sen ännu mer sedan april.
Hon: Ok, jag skriver april.
Jag: Ja, det ser väl bättre ut i statistiken och i era papper då.
Hon: Tyst som en mus :P

Något senare.
Hon: Ja, jag lämnar den här lappen till Remissgruppen.
Jag: Ja, gör det och hälsa L.A (han som är chef för öppenpsyk här i Kommunen. Han har jag träffat och haft möte med. Han vill inte hjälpa mig.)
Hon: Han har semester nu.
Jag: Men så bra då.

Undra om hon ens ger lappen till Remissgruppen?!?
Kanske skakade hon bara på huvudet & tänkte "psykfall" .
När jag kom ut skrattade jag. Åt mig själv, åt psyk som är sådanna idioter att man bara vill kräkas. Åt receptionisten som inte kunde svara på mina frågor utan bara vände och vred sig. Trodde tröjan skulle åka av henne för så mkt som hon vred sig :P

Förresten.. när jag gått promenad med Mika gick jag förbi mamma & Kjell. Var ett tag sen jag träffade dom kändes det som. Fick med mig min skruvdragare också som Kjell haft i sitt förråd.

Hittade 'gamla' dagböcker idag, från förrförra året och förra.. huva! *ryser*
Ja, jag säger då det. Tur att jag mår bättre nu!
Jag vill ju inte längre dö. Jag 'hobbyknarkar' inte längre. Jag vill inte skära mig. Jag har ångest, men den är inte likadan. Jag hatar inte mig själv likamycket och inte lika ofta, längre.
Jag gömmer mig inte och jag försöker inte dölja vem jag är.

Hade även satt in kort på mig själv, kompisar, Maja m.fl i en dagbok. Åhhh vad liten Maja var. Och jag såg som vanligt inte klok ut, större än nu också. haha.

Det här blev nog ändå ett ganska långt inlägg :)
Så hej till dig som läste ända hit! Lämna gärna ett avtryck.
So long, suckers.


Daniel

Jag har läst ut boken jag fick. PÖSS!


Cilia

Hej.

Jag läste hela inlägget :D

Har inget vettigt att skriva egentligen, men jag läser din blogg o kämpa vidare [säkert sönder tjatat, men ändå]



PUBLICERAT: 2008-08-05, 22:01:54 | URL: http://c-girlialdriglandet.blogspot.com
Johanna

Jo visst var klockan snygg! :) Den kommer att användas flitigt av oss båda!

Fiskpinnarna blev skitgoda! Men lyxade till det hela lite! :)



Det är så jobbigt när man går i väg till någon typ av vård och där blir man behandlad som om man bara är till besvär. Man är ju faktiskt där för att man behöver hjälp! Ta inte skit, stå på dig! :)



Bra att du har kommit ur "det mörka" och tänker positivt! Har själv haft liknande problem och det är inte lätt. Det förföljer en...



Sov så gott vännen!



PUBLICERAT: 2008-08-05, 22:43:22 | URL: http://johannamariams.blogg.se/
Tony

Psyk.... funkar bara på papper inte irl....


Anonym

Nej cambridge funkar nog inte för mig då jag inte pallar med soppa..tyvärr...det där med promenader är inte det roligaste med barnvagn när/om det regnar..vilket det gör mest hela tiden här i göteborg =( men är det uppehåll ute så är jag ute å går naturligtvis..



PUBLICERAT: 2008-08-06, 08:50:15 | URL: http://www.theresesjosten.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: