SKRIVET: 2008-08-17, kl 10:13:36 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

bröllopet

Igår gifte sig Toni & Therese. Vigseln började 15.00 och hölls i Lennheden, i en trädgård. Såååå fint =)
Verkligen fint att ha det i en trädgård och jag blev riktigt inpad av Therese´s fina lockar i håret. hihi.
Barnen var med också. B.la har dom 2 tvillingpojkar (5-6 år tror jag) och dom var ringbärare. Dock sprang dom iväg ett tag så när det var dax var dom borta :P
Alva (deras dotter) var såååå söt :D
Hon ville mest gömma sig, var nog för mkt folk för hennes del.

Efter vigselakten fick vi tilltugg i form av tunnbrödssnittar. Fanns med lax, kyckling m.m m.m. Gott!
Och så champagne till då så klart. Sen minglade vi runt ett tag.

Strax före 17 gick vi till bords. Festen var i en lada. Fint dukat, dekorerat o.sv. Dom hade gjort iordning festhäften själva. Panduro is the shit tror jag :P
Så hade dom skrivit lite info om varje person.
Bella: Kostrådgivare åt Kongo. Lider troligtvis inte av järnbrist...
Daniel: Arbetskamrat till brudgummen. Känd som "Kongo". Har ryska nationalsången som ringsignal på mobilen.
Jag satt bredvid Ola, Daniels chef. Fast han åkte hem före 19.

Till mat serverades tjälknöl med grekisk potatissallad och grönsallad. Jag fick kalkon eftersom jag inte äter sådant kött :)
Jättegott!
Det fanns hur mkt vin (både rött och vitt), cider, läsk, öl.. som helst. + vatten :P
All dricka (förutom läsken) hade dom hällt i gammeldags flaskor.
Både jag och Daniel tyckte att vi hamnade vid rätt bord. Vårt bord ägde fett asså haha.
Min bordsgrane till höger var hur rolig som helst. Skrattade hela tiden :D
Vi satt vid brudparets grannar. Så nu vet vi vart vi ska flytta :P

Efter maten var det kaffe, tårta och avec såsom baileys och whiskey. Varken jag eller Daniel åt tårta.

Sen blev det dans, dans, dans. DJ var Robins bror så jag blev tvungen att ringa Robin för att säga det :P
Roine (DJ) kände faktiskt igen mig.. impad...

Det kom fram en snubbe till mig och frågade om jag var singel.
"Nej"
"nehe.. vill du schmaka då?"
"njaaa"
"ja, lite starkt är det"
Tog en halv klunk. FY FAN!!! Det var riktigt vidrigt. 80 delar sprit och resten cola, typ.

Fullast på festen var ingen mindre än *trumvirvel* KONGO!!!!!!!!
Han ramlade i ett dike, vinglade hela tiden, sluddrade och var allmänt dryg. Men jag älskar honom ändå ;)
Hoppas det är enkelt att få bort fläckarna på hans kavaj bara. Han lutade sig mot en vit vägg 1000 ggr fast jag sa åt honom.. så i stort sett hela ryggen är vit. Snyyyyyyggt!

Det var i alla fall en riktigt rolig fest! Fast jag inte kände någon.. hehe. Bara träffat brudgummen några gånger. Aldrig träffat bruden.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: