SKRIVET: 2011-05-05, kl 20:16:40 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

Sjuka barn :(

(Och nu också en småkrasslig morsa)

I söndags blev båda pojkarna förkylda. Eller det var iaf då det märktes. Léon har haft jättejobbig hosta, Casper har haft runt 39 graders feber. Under dom här dagarna har Léon ätit sämre, igår var han mer slö & man märkte att andningen var något påverkad. Redan på morgonen ringde jag vc. Bvc ringde upp & dom skulle ha en läkare där igår. Men det skulle komma en bebis på några veckor så vore bra om Léon inte kom samtidigt för att inte smitta.. kände mig faktiskt lite irriterad då, jag ville ju att någon kollade hur han andades för bövelen!
Vi fick en tid nästa dag (idag)

Vid lunch tyckte vi att han blivit sämre & Kjell såg hur han fick kämpa. Kjell såg ju nyligen hur "Skrotan" såg ut också så han visste hur det kunde se ut. Och man hörde ju på Léon också.
Daniel ringde vc som ringde upp & gav oss en tid kl 14. Vi åkte dit & var där ett tag innan. Men fick inte komma in förrän närmare 14.30. Sköterskan sa direkt att vi måste träffa en läkare & vi fick då gå till bvc (samma hus & så) där läkaren lyssnade på Léon. Han sa direkt att Léon måste inhalera & vi fick remiss till Falun.. Han vägdes också & han hade börjat gå ner liiite.

I Falun fick vi komma in direkt & det dröjde inte länge förrän han fick inhalera adrenalin. Först 2 min, vänta en kvart & sen 2 min igen. Det märktes liiite skillnad efter det. Puh! En läkare kom efter en stund som sa att för säkerhets skull ville dom ha kvar honom eftersom han är så liten.

Så jag & Léon har sovit på Barn & Ungdomskliniken i Falun i natt. Eller ja, jag har väl inte dirket sovit så mkt. Vem kan sova på sjukhus?!? (Utan sömntabletter..)

Han fick inhalera flera ggr igår (adrenalin + koksalt) & i natt. Och så näsdroppar & alvedon för välbefinnandet.
Han har det inte jobbigt med andningen längre. När vi kom in tror jag andningsfrekvensen låg på 60/min & i hans ålder ska (?) den ligga på 30-40.

Otroligt skönt att komma hem men det vore ännu skönare med friska barn.

Nu har jag sån huvudvärk & Léon är hungrig så jag ska gå & lägga mig med honom.
Lilla hjärtat, skräm inte din mamma mer! ♥


Monica

♥♥ Inte skrämma tant Monica heller!



PUBLICERAT: 2011-05-06, 17:38:03 | URL: http://litenenglabus.blogg.se/
linda

Vilken tur att han blev bättre efter inhalationerna. Usch inte kul med sjuka barn. Hoppas de blir friska snart. kram linda



PUBLICERAT: 2011-05-09, 10:33:01 | URL: http://lindalindisen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: