SKRIVET: 2011-05-13, kl 22:03:32 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

cirkus birath

Tjoho!
Har ni saknat mig? Ja, klart ni har!

Barnen är friska, det är fredag & det har varit en bra dag. Men när alla tjatar om "HEEEEELG" blir jag matt. Vadå helg? Är det nåt speciellt då? Daniel jobbar alla helger (typ) så att det är helg spelar ingen roll..

Apropå Cirkus (rubriken) så ska jag på Cirkus imorgon. Jag & Donna ska gå, för hennes skull jag går alltså.

Det här har varit en bra dag. I natt sov Léon 20.30-5.30. Jag fick en chock när jag vakna & upptäckte att det var tomt i sängen. "Va har Daniel åkt till jobbet?!" Kollade på klockan & hörde att Lejonet bökade så jag hämtade honom, ammade. Han var vaken till strax före 7. Så jag & Casper fick en timme för oss själva. Casper blir på mkt bättre humör då.

Léon blev trött igen sen så vi gick till stan så jag kunde göra lite ärenden. Köpte jordgubbar till mig & Casper. Ja, nu är det ju slut på att få alla för sig själv.. förut fick jag dom för mig själv eftersom Daniel inte gillar jordgubbar. Men jag delar gärna med mig till Casper :)
Den här veckan har han börjat somna själv när han ska sova middag. Han har en traktor & en lastbil med sig :P Det har han numera på kvällen också haha. Sen ställer han dom till sidan & sover.

Léon var skittrött & skrek hur mkt som helst när vi åt lunch. Tur att Casper kan äta ändå. I bilen till K-B idag skrek han också & Casper pekade & pekade & ropade på oss (mig & Daniel, jag satt fram). Så försökte han prata med Léon "Eon Eon" säger han ♥

När jag gått med Casper till hans säng efter lunchen kunde jag äntligen ägna mig åt Léon. Försökte få han att somna i vår säng & det lyckades nästan. Men nästan räcker ju sällan. Så klädde på honom & la honom i vagnen på balkongen. Där sov han i 2½ timme :)
Casper sov 2½ timme också så över 1 timme sov båda två idag. Sällan det händer. Casper kanske hade sovit längre men jag öppnade hans dörr så han skulle vakna.

Väldigt vad många av mammorna verkar gå mkt. Hur orkar dom? Hur hinner dom? Iofs har dom väl bara bebis.. och jag gick mkt med Casper också. Men nu skulle jag behöva dricka olja tror jag om jag gick så mkt. Jag är jämt hungrig, äter massor & vill inte gå ner mer i vikt. Tillräckligt svårt att hitta byxor. det enda jag vill förändra är magen som putar. Men hinner inte träna som det är nu. Lite plankor hemma blir det ibland. Eller går jag upp när jag slutar amma? Gjorde jag inte efter Casper..

Men gud vilket babbel. Jag är trött nu så jag ska gå & lägga mig istället. Önskar att Daniel var ledig imorgon, känns så trist när han inte är hemma imorgon fm. vet inte varför det känns så just om imorgon, det bara känns så.

Aproå nåt annat. Första tiden med bebis är jobbigt. Men sen ett tag tillbaka är Léon mkt nöjdare, lättare att få att somna, man vet lite mer hur han funkar så allt känns mkt bättre. Gött mos!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: