SKRIVET: 2009-10-24, kl 23:09:06 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

5-åringar..?



Idag gick jag en långpromenad med Casper i vagnen. Dom första 20 minuterna regnade det, men sen var det uppehåll tack och lov. Nog för att det funkar att gå i regn men jag undviker det gärna..
Blev ute i en timme och 40 min. Ont i fötterna & trött efteråt kan jag säga!

På kvällen skulle vi åka till Säter men jag blev så less för jag har ju inga kläder att ha på mig. Är trött på mina ljusa "baggy" brallor! Och tröjor, har jag några amningstoppar??? SVAR NEJ!
Daniel tyckte jag betedde mig som 5 år för att jag sa att jag inte har några kläder och bla bla bla..
Men jag har hört mig för & jag har 2 polare som också är 5-åringar. Båda fick nyss barn, den ena 2/9 & den andra 26/9 :)
Så nu har vi bildat klubb har jag bestämt!

Det blev i alla fall att jag gick igenom mina undanlagda kläder. Hittade en kjol jag köpte för längesen i strl 38 & en svart top att ha. När jag var gravid klagade jag över att det är dåligt utbud av gravidkläder, men nu då? Finns inga amningstoppar någonstans ju.. blir så matt!

Så är det rätt drygt när man är på väg att gå ner i vikt, då vill jag ju knappast köpa nya kläder som jag inte kommer kunna ha om nån månad. Fick på mig ett par stretch-byxor i strl 36 men då satt dom tight, inte det bekvämaste med andra ord..

Det var i alla fall trevligt i Säter. Daniels mamma hade gjort en massa pajer. Tacopaj, räkpaj, paj med kräftstjärtar, kantarellpaj..
Anna höll i Casper jättelänge. Så sa hon att hon kunde tänka sig en till om alla bebisar är så där snälla.
"Men alla är ju det, jag looooovar! Hem & gör en till nu *blink blink*" sa jag. :D

Konversation mellan Niklas (Daniels halvbror) & Bengt (Daniels pappa)...:
N: jaha, blir du sugen på en till nu? Ska du tjata på morsan om att ni ska skaffa en?
B: Men då lär jag väl leta upp nån ynre. Eller ta två 30-åringar
N: Ja, eller tre 20-åringar

Daniels mammas ålder kan ni nog räkna ut nu..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: