SKRIVET: 2009-10-21, kl 20:27:02 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

sumo?



I natt åt Casper hur mkt som helst kändes det som. Han åt en timme på kvällen, somnade *poff* i min famn lite före 22. La han i liften och han sov till 12, då ville han äta igen. Han som brukar sova i flera timmar innan han är hungrig. Sen ville han äta 2- igen! Sen 5, 8, 9.. sen under dagen en hel del. Börjar undra hur mkt en bebis som är en månad kan ha koll på? Vi ska ju väga på BVC imorgon, har han förstått det? Berättade det för honom igår och han kanske förstod, på både gott och ont :)

Inte ville han sova idag under dagen heller. Skumt. Han sov 11-12. När han inte somnat och klockan var 15 så klädde jag på han & la han i vagnen. Gick runt sportfältet. Hann gå ca 5 min, sen sov han. Innan var dom stora blå öppna minsann. Men sen orkade han inte kämpa längre hehe.
När jag gått runt fick Daniel ta över och gå ett varv, han kom hem från skolan precis då. När han kom in med han fortsatte han sova. Vaknade efter 18.
Medans dom var ute så passade jag faktiskt på att vila, vilket var skönt eftersom han åt så mkt i natt. Dels blir jag ju vaken när han äter & så tar det en del energi att amma. Men mysigt är det, supermysigt! Natten till igår somnade jag dock under varje amningstillfälle hehe. Sen vaknade jag en stund senare "va? vad hände? somnade jag?" helt förvånad :P

Sen har han fått bada, vilket han gillar. Enda han inte gillar är när man tar upp han fast idag protesterade han inte ens över det. Det enda han protesterade över var den hemska blixten vilket jag kan förstå.. usch.
Men nu är lillkillen fräsch tills imorgon då han ska visas upp helt naken.
Och imorgon blir det BVC-besök utan pappa Daniel då han måste gå tidigare från skolan, dumt om han ska gå ifrån under dagen också. Vi får besök av Ragge på eftermiddagen. Han vill kika på lillrpinsen :)

Nu ska jag fortsätta se Bonde söker fru. Och så kanske han vill äta?
Igår var vi med i den andra lokaltidningen förresten. Alla säger "åh vilken fin bild". Jag är också nöjd med bilden faktiskt. Tagen hemma hos oss, med kameran på stativ och fjärrutlösaren. Helt perfekt! =)


tess

haha, jag lovar :P det är bara en dag, men ändå. jag är ändå ledig då, och så börjar det ju bli dags att leta efter julklappar oxå. så då tar jag de ti samma veva ;)



går allt bra med lilla grabben då?



PUBLICERAT: 2009-10-22, 10:09:49 | URL: http://latess.blogg.se/
I r o n i e l l e

Fan, jag missade ju Bonde i går kom jag på. Var det bra? :)



PUBLICERAT: 2009-10-22, 10:57:07 | URL: http://ironielle.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: