SKRIVET: 2010-11-22, kl 18:55:03 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

bvc-troll

Vi var till bvc idag. Inte blev jag/vi nå klokare av det & fick knappt nå svar av läkarn.. hade fått bättre svar om jag ringt "Fråga Doktorn" på tv :P
Eller kanske tom om jag åkt till muppstället aka Gylle.
I alla fall.. dom flesta får eksem om dom är allergiska mot laktos. Det har inte Casper. Och han är ju pigg & glad, så ingen fara. Vi skulle höra av oss om han blir sämre (hört den förut? Någon?).
Han hade växt 1,5 cm sen sist (27/9) & gått ner 90 g (?!).
"Han blir ju uppenbarligen inte av med all näring iaf" Det har vi inte trott heller.

Efter det åkte vi till Barnens Hus & Casper härjade runt =)
Sen till Coop för att kolla efter pulka. Men jag sa att jag är skeptisk till om han ens kommer vilja åka eller acceptera det. Så Kjell satte ner han i en pulka & snabbare reaktion har jag nog inte sett. Kanske när han fått lukta på kaffe haha. På 2 sek hade han protesterat & försökt ta sig ut.. så det blir då ingen pulka köpt kan jag säga! Ska testa med en vanlig pulka.. tänker inte slänga ut runt 200 för en pulka som kommer TESTAS en gång.

När mamma slutat jobbet blev det namnsdagsfika på stan med henne & Kjell. Casper var hemma med Daniel. Jag kom hem efter 17 så jag trodde dom satt & åt men dom väntade på mig. Snällt.
Medans jag var borta hade Casper hållt på att somna. Det kan jag förstå eftersom han sov så tidigt idag (pga bvc-trollen) & nu verkar han ha somnat för det är då tyst från hans rum. Han pratade lite efter att jag lagt han.

Casper kommer nog sova hos oss i natt igen. Det är nåt man får räkna med. Men det är ju mysigt också. Eller jag brukar lägga mig i fotändan om jag inte får plats & i natt sov jag jättebra. Hellre ha han hos oss om han behöver oss än att springa 4-5 ggr. Det orkar ingen av oss.. Daniel väckte mig kl 5 när han gick upp för att jag skulle lägga mig ytterst så inte Casper rullar ur sängen. Jag hade jättesvårt att somna om efter det & sen vaknade Casper redan 6.20 :/
Men jag vilade med honom när han sov. Såå mysigt att ha honom på armen. Hihhi.

Nu är jag sjukt trött. Jag blir bara tröttare & tröttare tror jag.. K2´s fel?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: