SKRIVET: 2010-05-11, kl 20:21:13 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

Vällingsäck?

Imorse var jag huuuur trött som helst när jag vaknade, hade ingen lust/ork att gå upp & ville bara gräva ner mig sen när det var dags att gå upp. Busen vaknade redan kl 6 & då var han ändå vaken vid 3.30. UNGE!!!! Jag vaknade av hans knölande redan 2.30 eller nåt.. & somnade inte om förrän 4.
Det är tur att han vill ligga kvar i sängen ett tag efter att han vaknat. Så inte förrän runt 6.30 var det dags att gå upp. Danne gick upp med honom & gav honom gröt. Fattar bara inte varför jag inte gick upp istället? Jag hade mått bättre om jag duschat & sen tagit hand om Casper, hade vi kunnat äta frukost tillsammans.. nu rann allt över mig istället. Men men, lätt att vara efterklok.

Jag & Casper begav oss till affären på förmiddagen & åt lunch i Skrb. Fast jag tror inte han gillade maten, tur att det inte var mammas mat :P

På eftermiddagen var det åter igen dags för babymassage. Hade med mig Caspers kanin (snuttis) så han fick ha den för han snurrade runt & skulle bara åla till grannen Victor.. men annars gick det bra. Lät som barnen försökte prata högst hela tiden. Hehe. Den här gången somnade inte Casper på min axel efteråt. Han skrattade & var så glad så i vagnen. Sen somnade han i bilen. Så det blev lite åkande idag så han skulle få sova.
Då åkte vi förbi Sandra så idag har jag fått träffa en 3 månaders bebis. Sååå liten & sååå söt är hon, Idun. Men har Casper verkligen varit så där liten?!? Det tror jag väl ändå inte..

När Casper ätit kvällsmaten idag så fick han hopp i baljan & plaska lite. Men jag hade haft i lite "babyschampo" eller va det står på flaskan.. Kom då på att han brukar  dricka vattnet & han stoppar badleksakerna i munnen. Så det var bara att ta upp han, skölja ur baljan & i med han igen. Jag blev rätt blöt men men.. använde duschslangen & det tyckte han var skoj att få hålla i den. Inte lika kul för mig dom gånger han riktade den mot mig kan jag säga :P
När han badat masserade jag honom lite & sen läste jag ramsor för han. Oj, vad han skrattade åt vissa. Lite tåramsor också. Tex; Tå-tilla, fot-billa, Ben-borra, Knä-knorra, Lår-lägge och pip i lilla vällingsäcken. Casper bara flinade. Min lilla gulligan ♥
Han orkade inte lika mkt välling idag. Somnade lättare idag än igår. Skönt.

Jag orkade inte fixa nån mat så jag åt bara mackor ikväll.. men men.. sen fick jag syn på köttet i kylen & vet inte datumet så jag gjorde biff stroganoff. Nu vill jag bara ta det lugnt här vid datorn. Runt 22 kommer Bejbi hem. Han cyklar till jobbet =)


Lotta

Köttigt långt inlägg! :D

Värsta aktiva dagen du har haft.. lagat biff stroganoff på kvällen och allt.

Nu skäms jag lite över att jag bara har slöat :P



PUBLICERAT: 2010-05-11, 22:46:47 | URL: http://familjenbroome.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: