SKRIVET: 2010-03-20, kl 20:38:40 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

6 mån

Hurra hurra hurra! Idag blev Lillprinsen 6 mån ♥
Närmare till 1-årsdagen än till förlossningen hehe. Tiden rusar verkligen iväg.




Mammas hjärta i sin fina hatt, början av mars.

Igår hade jag egentid och den tillbringade jag med nyfunna vännen Maria & hennes kids. Så jag lekte tvåbarnsmorsa ett tag när hon ville dricka kaffe. Det var jag själv som tog på mig att se efter barnen. Den ena (2,5 år) ville springa omkring på BR Leksaker & den andra (några veckor äldre än C ville inte ligga/sitta i vagnen) bar jag. C var hemma med papi så dom fick vara själva nån timme.
Det var trevligt att umgås med Maria & hennes kids :)

På eftermiddagen åkte hela familjen E/B till Kjell-Britt. C somnade direkt vi kom dit. Jag & Darling var och bastade. Gött!

Eftersom C fick för sig att det var morgon kl 6 igår (och att han sover dåligt pga förkylning & hosta) så var jag skittrött tidigt igår kväll. Men jag orkade hålla mig vaken till Solsidan. *puh*
Egentligen är ju inte kl 6 såååå mkt tidigare än vanligt. Brukar ju vara runt 7 halv 8 men ändå känns kl 6 FÖR tidigt.

Vad har hänt idag då? Jag duschade med Lilleman imorse, så han fick tvätta sitt tunna hår :P
Runt 9.30 åkte vi till Säter. C sov i bilen dit och när vi kom fram la jag ner han i vagnen. Testade att ha han i vagnen trots att ingen gick med honom, måste ju öva inför dagis :D
Och helt otroligt men han sov över en timme när vagnen stod still + i bilen dit!!! *chock*

Chock 2 idag: C åt MAT! Potatis & kycklinggryta. Lilla grynet kan bara han vill. ihhhhhhhh.
Vi hade inte med nån flaska till Säter och heller ingen pipmugg. Så Casper skulle låna Filips pipmugg (han använder bara muggen..) & det var inte direkt populärt.
"Är han klar snart? Är han klar snart? Är han klar snart" fick jag höra ett antal ggr hehe. Svärmor skulle köpa en mugg åt Casper så han slipper låna fler ggr =)
Filip visade även Casper någon lapp med Lego och såklart drog Casper sönder den. Det blev ett jäkla liv! Filip höll nästan på att börja grina.. Farmor fick rädda situationen och tejpa :P
Inte lätt med kusiner alla gånger.


Nej, nu ska jag mysa lite med karln. Helgen går på tok för fort! *tårar*


tandra

åh va stor han blir casper :) hoppas ni kryar på er !! kramar


Monica

grattis grattis grattis till casper (och till mamma o pappa oxå så klart) i efterskott!!!

rtugg 00Z> jkn iiiiiiiiiiiimi hälsar Engla hihi

Ja det är inte lätt med kusiner, tyvärr har vi inte det problemet ännu...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: