SKRIVET: 2010-01-28, kl 21:39:37 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

Lista


När fick du reda på att du var gravid? 12 Januari 2009
Var bebisen planerad? Ja det kan man säga
Mådde du illa mycket? Inte speciellt skulle jag vilja påstå. Mådde rätt illa om kvällarna dom första veckorna. Och i slutet spydde jag varje dag i en vecka.
Hur blev ditt hår? Det var lika som alltid. 
Hade du mycket halsbränna? Njae
Vad tyckte du inte om för mat?
Tyckte väl om det mesta vad jag minns..Hade lite problem med vissa dofter bara..
Vad gillade du för mat? Var jämt sugen på salt. Pommes tex.
När kände du bebisens första sparkar? Ganska sent eftersom moderkakan satt i framvägg
När började dina förvärkar? Minns inte men ett par veckor innan.
Var du ofta orolig? Ja tyvärr..
Samlade du på gravidtidningar och böcker? Inte samlade men köpte en del tidningar :)
Sparkade bebisen mycket? Kände inte så mkt eller så tydligt som jag önskar att jag hade gjort. Hade sluppit vara så orolig då..
När började du läcka bröstmjölk?
Minns inte exakt.
Fick du bristningar? Nej & inga efter heller som vissa sa att man kan få :) (eller jag har lite brisningar på ena bröstet)
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Var självklart att behålla, inget snack om saken!
Blödde du nångång? Nej
Levde du på som vanligt? Ja.
Hur gammal va du när du blev gravid? 25
Hur tog dina föräldrar det? Pappa sa inte så mkt men mamma & hennes sambo blev glada. Mamma blev helt tokig :D
Hur tog din partner det? Han blev jätteglad och lycklig.
Vart bodde ni? Borlänge
Hur ofta gick du till MVC? i början var tredje vecka, sen varannan
Vad var ditt sista SF mått? 36
Hur många ggr åkte du in till förlossningen? 1 gång dagen innan & sen den dagen han kom
Hur många UL gjorde du? 3. Ett RUL, ett pga medicinen jag äter och ett pga oro :/
Hur började din förlossning? Med värkar.
Hur många timmar tog din förlossning? Vet inte när man räknar ifrån..?
Födde du vaginalt eller kejsarsnitt? Vaginalt tack och lov. Är livrädd för att få snitt såvida det inte vore fara för bebisens liv..
Hur mkt var du öppen när du åkte in? 3 cm.
Vilken smärtlindring tog du? Värmekuddar, TENS. Testade lustgas i typ 2-3 inandningar men tyckte inte alls om det.
Hade ni förberett BB-Väskan? Ja, den var packad sen nån vecka tillbaks.
Hur var din partner under förlossningen? Underbar! Han andades med mig & blev helt slut haha.
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Inte speciellt lång tid. Några minuter.
Blev det komplikationer? Nej...
Fick du sy? Ja, men vet inte hur mkt.
Hur var vikt och längd? 50 cm och 3550 g.
Ögonfärg? Fina blå :)
Hårfärg? Mörkbrunt
Ammade du? ja
Ammar du? Ja
Hur gammal är bebisen nu? 4 månader
Vad tyckte du om förlossningen? Visst gjorde det ont men gör gärna om det igen. Häftig känsla! Och vill helst slippa snitt.
Vill du ha en till? Ja minst ett barn till. Längtar redan efter en till!
Planerar ni en till? Nja
När kommer andra barnet? Förhoppningsvis innan Casper är allt för gammal..
Hur är ert förhållande? Härligt, underbart, kärleksfullt :)
Hur mkt gick du upp under graviditeten? Runt 20 kg.. o_O
Vilken vecka födde du i? BF+6

Hade du mycket foglossningar? Hade en del men det hjälpte att ha foglossningsbälte. Dock hade jag skitont vid blygdbenet i slutet, gjorde pissont när jag gick!
Hade du någon hormonrand? Nix
Vad trodde du att det skulle bli för kön? Pojke
Vad ville du att det skulle bli för kön? Spelade ingen roll alls, jag var glad över att vi skulle få ett barn och jag hoppades bara på att bebisen skulle vara frisk och inte ha nån sjukdom eller dylikt.
Hade du några speciella cravings? Glass, salt mat, vindruvor.
Behövde du kissa ofta? I början ja. Rätt ofta i slutet.
Är du nöjd över din graviditet? Jättenöjd. Jag längtar efter att få vara gravid igen.
Var du rädd för förlossningen? Nej, inte ett dugg..
När åkte ni in? ca 11.00.
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? Minns inte
Vem var med på din förlossning? Daniel, en bm stud & en bm som sprang ut och in ur rummet
Hade du ont efteråt? Ja, på natten hade jag hemska eftervärkar.
Mådde bebisen bra när den kom ut? Ja.
Vad blev det för kön? Pojke.
Ville bebisen amma på en gång? Ja
Hade bebisen gulsot? Nej
Mådde bebisen bra under bb-tiden? Japp.
Vad fick han/hon för namn? Casper


Lotta

Word på lustgasen! hemska grej! :O



PUBLICERAT: 2010-01-28, 23:37:31 | URL: http://familjenbroome.blogg.se/
tandra

å den där listan vill ja me fylla i, måste spara och fylla i när våran lilla donna är född :) Nu är jag LEEEEEDIG!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: