SKRIVET: 2010-01-20, kl 19:13:03 | PUBLICERAT I: BVC

BVC-besök 7

Idag var vi till BVC för att mäta & väga. I väntrummet finns en liten kana, Casper fick åka idag. Inte själv då men ändå..
Ulla sa "ja, här är det då nån som växt ser jag". Verkligen, har ju inte träffat Ulla sen i november!

Dagens längd: 65 cm
Dagens vikt: 7075 g
Dagens "hattmått": 40,8 cm

Så la hon han på mage för att testa ifall han ligger på underarmarna & det gör han :)
Och så pratade vi lite om att introducera gröt och smakportioner vilket ska bli kul.
Fick en ny tid 1/3. Tycker det är skönt att inte behöva gå dit så ofta faktiskt.

Han somnade själv ikväll igen. Han ville inte äta. Tog lite, vände sig bort & tittade sig omkring. La ner han i sin säng för att se vad han gjorde. Drog upp hans mobil & speldosan (blir som rena orkestern! Men han gillart) och lämnade rummet. Sen tittade jag in efter några minuter & det var helt tyst :D

Idag är han exakt 4 mån! 19.07 kom han för exakt 4 månader sen :D


Anonym

Underbara Ulla :D

Jag gick med mina en gång i månaden för o få alla mått o skriva in i böckerna. haha. Och sen är Ulla och Lena så härliga.

Ska bli kul o träffa henne igen nu i början av nästa månad, var för länge sen jag var på bvc med ungarna nu =)


Lotta

hahahaha jag sitter här och garvar ihjäl mig åt ordet "hattmått".. så jävla bra!! ;D



hehe.. jag måste skratta lite till.. bara läsa det en gång till.. hattmått iiiih!!



PUBLICERAT: 2010-01-20, 23:07:34 | URL: http://familjenbroome.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: