SKRIVET: 2010-12-17, kl 16:48:40 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

febran

Vi blev väckta 4.30 (!) imorse av en ledsen Casper.. Danne gick dit & jag sa "Kl är bara halv fem". Han fick såklart komma in till oss. Varför få han att sova vidare i sin säng den tiden? Aldrig att jag skulle hålla på den tiden..
Direkt kände jag att han va varm. Jag tyckte vi skulle försöka få han att somna om först, sen kolla febern. Han somnade inte om så jag hämtade tempen. Mycket riktigt, 39.1 :(
Var lite gränsfall där kändes det som.. Panodil eller inte Panodil? Han fick iaf Panodil. Danne tyckte inte vi skulle ge välling. Bra det iofs, han somnar ju ibland inte om ändå så.. välling = theralen som Lotta säger haha. Och theralen vill man ju inte ge på morgonen :P

Sen ville han såklart se film & då är det bara att lyda. Japp, ibland är han en liten diktator. Världens sötaste diktator dock =)
Skönt att ligga kvar i sängen iaf. Jag erbjöd mig att gå upp om Danne ville sova men han sa nej.. han kunde iofs halvslumra lite vilket jag absolut inte kan.

6.30 åt vi frukost. Herregud, när åt vi frukost så tidigt senast?! Casper åt inte så mkt men han brukar ju inte äta så tidigt heller.. och feber på det. Runt 7 sa jag till Danne att han behöver nog sova. Danne sov med Casper i vår säng, jag la mig på soffan & sov i 2 timmar. När jag vaknade kände jag mig helt död! :/
Casper sov till 10. Försökte ge han lite frukt som mellanmål men han ville bara ha nån bit apelsin & några tuggor rån.

Sen har Casper varit i Skräddarbacken. Jag & Danne behövde fixa julklappar & storhandla mat.. Elin & Donna (Kjells barnbarn 2½ & 9) var också där. Pratade med mor nyss, Casper hade somnat för han var helt slut. Bara satt & hängde i Kjells famn.. 38.6 visade tempen. Dom skulle ge han alvedon senare. Lilla hjärtat. Vet inte hur jag ska göra.. mamma sa att han kan vara där. Danne ska jobba tre nätter. Jag lär inte få mkt sömn om Lillis ska hem men jag saknar honom sååå MYCKET!!!! Vill finnas där för honom, göra allt för honom.. om jag så ska behöva vagga honom hela natten. Lilla grynet. Han kommer alltid vara "Lilla hjärtat". Snart kommer ännu ett hjärta & jag LÄNGTAR tokmkt!

Annars kanske jag ska åka till Skräddarbacken & sova där?

Det positiva med hans feber är ju att han har goda marginaler att bli frisk tills Tomten kommer :)
Om han nu är sjuk..? Sist hade han feber EN dag. Vad är det för trams?!


Lotta

Jadu, den som står och försöker få sin unge att somna om i sin egen säng den tiden kan ju inte ha alla paddlar till kanoten :P

Du kan ju förresten vänta dig att dina beskyddarinstinkter och mammakärleken till casper kommer att bli typ 30ggr "värre" ju närmare förlossningen du kommer ;)



PUBLICERAT: 2010-12-17, 18:40:58 | URL: http://familjenbroome.blogg.se/
Monica

haha jag skulle ha vaggat Engla ett par minuter och sen lagt henne i sin säng igen.. O jag har nog de flesta paddlar i kanoten :P



Stackar K1 ♥ Krya på kramar till honom från Stockholm



PUBLICERAT: 2010-12-19, 00:47:37 | URL: http://litenenglabus.blogg.se/
tandra

Aldrig i livet att jag skulle stå och försöka få Idun att somna om i sin säng 4.30 på morgonen, då kan hon lika gärna få komma över och mysa mellan oss! :) Allra helst om hon hade haft feber!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: