SKRIVET: 2010-12-14, kl 20:57:45 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

bvc - OK

På fm var vi till BVC & nu hade Lillis gått upp i vikt. Gutt! Så hade han växt en cm sen vi var till läkaren i slutet av november :) En cm på mindre än en månad, coolt. Hon såg inte hans blånagel heller.
Och vi ska inte ge han fullkornsvälling. Så får vi inte ge han en hel kiwi, det klarar inte hans mage. Men han som älskar kiwis :( Tydligen kan han får gröt OCH välling på kvällen. WHAT?! Och mer mellanmål.. svälter jag mitt barn?

Han höll på att somna flera ggr om i bilen på väg hem från bvc.. men det gick att hålla honom vaken & få i han maten. Tur det.

På em blev det en sväng på Kupolen. Guuud vad Casper sprang omkring hahaha. Heeeelt galen! Rulltrappor, hissen, rullstolar, barnvagnar är kul saker.
Daniel kom till Kupolen när han slutat & duschat så det blev en fika. Köpte en julklapp & lite kläder till Casper.
Jag & Casper åt kvällsmat hos K-B för Danne skulle på fack-möte (suck). När mötet var slut hämtade Danne oss & Casper höll på att somna i bilen på vägen hem. Eller ja, vi var nästan hemma. Och utanför huset också. Så jag sprang runt bilen & tog upp honom. Sen vart det fart ändå här hemma. Ena sekunden sover han, nästa springer han som en duracellkanin :P

Hade tänkt att Casper skulle sova borta en natt i helgen för Danne jobbar natt hela helgen. Kunde vara skönt för mig att få vila en em, bara ta det lugnt på fm osv men tror han får lov att vara hemma. Mamma låter inget vidare (fortf förkyld) & nu börjar Kjell bli förkyld :(
Så hade jag tänkt ha lite barnvakt på torsdag em men nej nej.. går ju inte. SUCK.
JAG ÄR TRÖTT & TJOCK OK?! Ja, jag klagar...

Skickade sms till Danne imorse "Om du har tid kan du väl ringa 024374898 & om du vill vara pappa. För vi lär ju inte hinna gifta oss" *pik* :D
"Om det räcker med kommunhuset kan vi väl gifta oss imorgon" :P


Monica

Skönt att han gått up i vikt, visst kan man bli förvånad över att de växer så fort på så kort tid!



Efterlyser fortfarande en magbild!! puss



PUBLICERAT: 2010-12-15, 12:28:04 | URL: http://litenenglabus.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: