SKRIVET: 2009-10-16, kl 22:58:09 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

Dålig mamma?



Var och handlade på eftermiddagen. Försökta skynda mig så jag blev så stressad att jag glömde en massa :/
Varför jag skyndade mig finns det inget svar på. Känner bara att jag måste hem, hem, hem.. Daniel var hemma med Casper, var borta ca 45 min.

Sen var jag borta ca 2 timmar ikväll. Det var lite därför jag fick så dåligt samvete för att jag var iväg och handlade när jag visste att jag skulle bort ikväll. Är mest rädd att andra ska tycka att jag är en dålig mamma som sticker iväg så där när jag borde vara hemma med min son som inte ens är en månad (han blir på tisdag!). Ja, jag borde väl sitta med honom i famnen dygnet runt & amma.. Försöker trycka bort det & skita i vad andra tycker/tänker eller vad JAG TROR att andra tycker & tänker. Det är ju ändå vår ensak om jag går ut i någon timme.
Hade ju pumpat ur + att jag fryst in tidigare och jag litar ju på att Daniel fixar det så för den delen är det inga problem.

Ikväll var jag & lyssnade på Linda som sjöng & föreläste. Hon är så duktig den tjejen! =)
Jättekul att träffa alla som var med också. Härlig kväll!

Efter att jag varit hemma en liten stund ammade jag. Myyyyys :D
Som jag saknat lillprinsen under den korta stunden jag var borta. Helt sjukt. Den där lilla människan älskar jag sååå mkt!

Nu ska den här dåliga (?) mamman gå och lägga sig så hon orkar ta hand om lillprinsen de gånger (brukar vara en gång i och för sig..) han vaknar under natten som kompensation till Daniel. Som om jag behöver kompensera någonting..

Slutsats: jag måste skärpa mig! vi kan ju faktiskt inte vara bättre föräldrar än vi är till VÅR underbara son så det så!


Kea

Du är ju världens bästa mamma Bella! Klart du ska unna dig att smita iväg ibland. Det behöver även en nybliven mamma göra. Hur skulle man annars orka..? Kramar



PUBLICERAT: 2009-10-17, 08:17:08 | URL: http://stratozia.blogg.se/
Lotta

jag gillade slutsatsen! :)



PUBLICERAT: 2009-10-17, 08:32:56 | URL: http://familjenbroome.blogg.se/
Karolina

Tänk att lillen blir 1 månad på tisdag... Tiden går fort... Och du, slå bort alla tankar på att du är en dålig mamma. Du är den allra bästa mamman. Punkt slut. Pussa Casper på pannan från tant Karolina.



Och puss till dig också gumman.

//Karolina



PUBLICERAT: 2009-10-17, 10:32:55 | URL: http://osynliga-jag.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: