SKRIVET: 2009-11-26, kl 08:59:47 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

övertrött



Åhhh vad jag tycker synd om Liten när han har så svårt att komma till ro och somna riktigt :(
I tisdags på förmiddagen var han sur och ingenting dög. Jag försökte roa honom med allt mökligt. Han fick sitta i babysittern, ligga på fällen & lyssna på elefanten, ligga på mage.. jag pratade med honom hela tiden. Låg bredvid honom i sängen. Så jag honom på mig när jag låg på rygg och han låg alltså på mage. Ögonen stängdes direkt & efter några min sov han!

Igår somnade han i bilen när vi åkte till en kompis. Men han vaknade nästan direkt vi kommit in dit. Sen fick han vara i min famn. Han somnade och sov till och från, i kanske 20 min.
Trodde han skulle somna i bilen hem (ingen lång bilresa men han somnar alltid i bilen) men det gjorde han inte.
Gick ut på en promenad med han vid 19 för jag tänkte att han skulle somna i vagnen och sova vidare inne. Han somnade så fort jag kommit ut med han. Men vaknade så fort jag kom in. Han fick sova i ca 40 min i alla fall..
Sen var han vaken till 22.45!!! Vi hade honom nära, strök honom, bytte blöja, han fick äta osv osv osv.. vaggade honom i min famn och han blev lugn ett tag men somnade inte. Men ja, till slut somnade han ju.

Jag vaknade 4.15 och båda prinsarna sov. Blev rädd då jag såg att lillprinsen låg på mage, men jag hörde ju att han andades och så. Och han ligger ju alltid med ansiktet åt sidan. Men jag flyttade honom till sin kudde som han åkt av ifrån + att han skulle ligga på rygg. Efter ett tag började han "greja" lite & sträcka på sig. Taskig morsa som väckte honom. Ny blöja & lite mat då. Så somnade han om & sov till 7.30..

När han ätit 7.30 hade han svårt att komma till ro men ögonen var stängda så gott som hela tiden. Kisade ibland. La honom på mig och då var han helt lugn till en början. Mysigt att ha honom så. När han tröttnade la jag ner honom bredvid. Höll om honom & så somnade han :)

Nu vaknade han.. bye!


Lotta

va skönt för honom (och er) att han lyckades somna till slut :)



PUBLICERAT: 2009-11-26, 09:31:12 | URL: http://familjenbroome.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: