SKRIVET: 2009-12-21, kl 19:25:27 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

sprutad



Idag var vi till bvc, jag & Casper. Vägde och mätte. Och vaccinerade.
Han är nu 62 cm lång och väger 6290 g. Huvudet fick hon till 40,2 cm.
Det gick bra när han fick sprutorna också. Han skrek lite efter första. Efter andra blev han jätteröd och SKREK. Stackars liten :(
Jag tog han emot mig direkt, reste mig upp och vaggade lite. Han blev snabbt tyst igen. Skönt!
Men han fick inte ens ett klistermärke av bvc, vadå dålig stil!!! Och plåstren var vanliga tråkiga fula, inga spiderman eller nåt.. buuhuuuu.

Har varit hos Kjell under dagen. Han har varit som vanligt, inte så där gnällig som dagarna innan. Vid 16 höll Daniel i honom och han började gallskrika. Bara hört han så någon gång förut och han var helt otröstlig. Man får ju panik!!! Vi trodde alla 4 (jag, Danil & Kjell-Britt) att han hade fått jätteont så vi gav han lite lite alvedon.
Det skär verkligen i hjärtat & man känner i bröstet.. åhhhh vill bara hjälpa det finaste man har!
Jag tog han sen och bar honom, vaggade och så. Han blev tyst efter ett tag. Då hade han blivit så varm av allt skrikande och var helt slut. Han somnade t.om. Alvedonet hade inte ens hunnit verka när han tystnade så det måste ha varit att Daniel kom åt ena låret där han fått sticket. Typiskt. Men ändå tur att det "bara" var så.

Mammas lilla ♥ då :(

Men sen har han babblat massor, bara varit lite slö. Goungen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: