SKRIVET: 2008-09-08, kl 19:23:30 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

Diklofenak...

Jag fick lov att ringa vårdcentralen igen vid 11-tiden. Dom ringde tillbaka 12.45 & sa att neurologen inte ringt dom. SUCK.
Dröjde någon timme innan hon från vårdcentralen ringde mig. Neurologen trodde inte att huvudvärken berodde på epilepsin *thank god*
Hon sa att om något skulle hända skulle jag antingen kontakta sjukvårdsrådgivningen och om jag föll ihop skulle Daniel ringa 112. Fick sen en tid till vårdcentralen 8.45 imorgon. Men hon tyckte det var bäst att jag fixade en akut tid. Ringde något nummer och fick komma till sjukhuset ca 1,5 timme senare tror jag.. Åkte dit och fick träffa en jättetrevlig ganska ung tjej till läkare. Fick göra en massa lustiga övningar. Gå på hälarna, gå på tårna, följa en penna bla bla bla. Hon lyste in i mina ögon för att kolla mina puppiler. Jag fick följa en penna med blicken. Hon kollade reaktionerna på olika ställen på kroppen o.sv os.v. Tog en snabbsänka också. Och så blodtrycket, tydligen jättelågt. 100/60. (100 genom 60) vad det nu betyder?
Fick i alla fall tabletter utskrivna, starka värktabletter. Diklofenak heter dom. Ska ta en sådan + 2 panodil (500 mg) vid behov. Max 3 ggr om dagen. Så ska jag höra av mig till Vårdcentralen imorgon...

Ja, alltid ska det väl vara nåt. Nyss ätit lite yogurt med flingor och sen en glass till efterrätt. Lite måste man få trösta sig :)
Nu hoppas jag tabletterna ska hjälpa! Håll tummarna gott folk! Så hoppas jag att jag pallar med att göra saker imorgon och att jag framför allt kan träna. Fast vi kanske ska till Säter för att hämta en byrå.. aja visar sig hur allt blir. Om någon vill ses kan ni ju höra av er!!!


cina71

hoppas huvudvärken försvinner snart kram moster



PUBLICERAT: 2008-09-09, 08:06:24 | URL: http://cina71.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: