SKRIVET: 2008-11-06, kl 08:35:33 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

Insider

Det är sällan jag kollar på Efterlyst, men igår såg jag slutet. Och fick då veta vad Insider skulle handla om. Vilket intressant ämne! Den svenska psykvården, rättare sagt Rättpsyk. Men ändå intressant. Det är hela tiden svårt att se om någon är så pass sjuk och har sådana tankar som att dom t.ex vill skada någon. Det är ju mycket lättare om någon brutit benet, dom säger att det gör ont i benet och en röntgen görs. Göran Hägglund var med igår och lovade mer pengar. Dessa pengar märks inte, det sa chefsöverläkaren som var i studion också.. Sen är det inte bara pengar som fattas. Kanske mer utbildning. Ett annat synsätt, annan personal. Många är helt enkelt inte lämpade för psykiatrin, trots skötarutbildning, läkarexamen etc etc.. Man måste hela tiden se bakom människan också.

Jag minns hur irriterad jag blev på viss personal när jag var inlagd. Varför dom jobbade där? Det kan man undra. Det var ju ett jobb i alla fall och det enda dom hade utbildning för. Men dom måste ha varit trötta på sina jobb för det märktes. Dom brydde sig inte ett skit om oss patienter, det enda dom gjorde var att plocka fram mat och säga till när det var dags att äta. Ungefär så. Spelade dom kort, så var det endast personal deltagande.




Hade så ONT i magen i natt t.om. + att tankarna for runt i 180. Somnade 1 tror jag och vaknade 7.30. Då hade jag fått sms av Ewa, dom är framme i Oman nu :)
*lyx* Fast ändå, vad ska man dit och göra? Sola och bada i 2 veckor skulle göra mig mest RASTLÖS! (inte mest brun... :P)
Men det är klart, dom är äldre och då orkar man inte lattja haha. Men jag vill göra saker. Dyka kanske. Australien har jag alltid velat åka till.
Skrev lite i natt igen när jag inte kunde sova, men då blev det faktiskt papper och penna. Då kan man kladda lite också UTAN att man sen bara suddar ut.

Ensamheten griper tag.
Ingen har tid. Med mig.
Det gör så ont.
Skam.

Min handläggare ringde tidigare i veckan. David på Finsam hade kollat upp hon jag har tid hos i slutet av månade på öppenvården ifall hon har utbildning så hon kan klara av mig. Hon hade inte utbildning och erfarenhet av att behandla ätstörningar. Hon hade själv varit skeptisk, så nu ska dom kolla upp ifall Fredrika har tid och kan ta sig an mig. *hoppas*
Vägrar L i alla fall, aldrig i livet säger jag bara!

Fick schema i mailen igår, en xlsx-fil. WTF?!? Kan ju inte ens öppna skiten. Googlat lite men utan bra resultat. Jag verkar ha för nya program på datorn *host* men gamla dokument, filer o.sv borde ju funka i nya program men inte tvärtom. Irriterande!
Frågat folk och ingen vet vad det är för fil ens. 


Ingela

Excel 2007 fil. :)

Kan även öppnas med Office 2000, Office XP eller Office 2003 . :P



Kanske gjorde lite nytta. :)



PUBLICERAT: 2008-11-06, 12:26:45 | URL: http://www.busbebis.se/wordpress

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: