SKRIVET: 2008-11-30, kl 19:30:39 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

första advent

Vilken helg alltså! Allvar blandat med skratt kan jag börja med att säga.
Orkade aldrig blogga efter praktiken i fredags. Allt blev så stressigt.
Jättefin och mysig stuga. Ångmassagedusch, bastu och sån lyx också. MYCKET snö i fjällen, såååå fint =)
Fredagen hände inte så mkt och jag minns inte så mkt. Blev ganska lugnt då i alla fall. På lördagen var vi några stycken som åkte en sväng och kikade, var b.la till Lindvallen. (Vi bodde i Tandådalen) för fika och så. Lördagen hade jag för övrigt gjort hallonscones som var väldigt uppskattat. Alla (kunde) smaka utom en men det var pga allergi.
Vi har skrattat, skrattat och skrattat lite till. Den gravida kvinnan trodde att hon skulle få lov att åka och föda barn pga att hon skrattat så mkt.. vissa fick ont i käkarna osv osv. Kanske säger allt? :D

Spelade spel och lekte någon sifferlek på lördagen.
Vi kollade även på lite Curling där dom tar hjälp av dammsugare och shit :P

Idag blev det bara duscha, packa ihop, städa, äta och åka. Daniel fick leka Mac Guyver idag också. HAHAHA.
Han råkade slänga in bilnyckeln tillsammans med en påse från skuffen så den hamnade i baksätet. Sen stängde han igen luckan! Här kommer då världens sämsta förklaring av hur det gick till men ok... Han fick ut fönstret på passagerarsidan med hjälp av 2 bordsknivar och då höll Emil i knivarna. Då fick Daniel ner handen och i handen höll han en stekspade. Med hjälp av stekspaden så kom han åt handtaget. Dörren på passagerarsidan låses nämligen bara genom att man trycker in handtaget, finns alltså ingen knapp upptill. Så han fick ut handtaget och dörren gick att öppna!
Vad skulle man göra utan stekspadar och en uppfinningsrik karljävel? ;)

Jag, Daniel och 2 brudar åkte hem före dom andra. Vi mötte ett antal bärgningsbilar uppe i fjällen.. att folk inte kan ta det lugnt? Och varför kör folk om när det är grishalt?!? Idioter..?!?

Jag hade glömt ta med mig fulladdade batterier så jag tog knappt några kort i helgen, men det räcker nog med att få av andra. Dom andra tog säkert 700 bilder ^_^

Idag är det första advent. So?

Snart är den här dagen slut, praktik imorgon då. Uff. Jag menar inte att jag inte ser fram emot det och att jag redan tröttnat, men känner mig småseg efter helgen. Mycket liv och rörelse hela tiden. Jag & Daniel är bjudna på middag på kvällen imorgon men vet inte hur jag känner för det. Quality Hotel Galaxen är det. Dessutom jobbar han nog över, kanske blir till 19-20 och då hinner vi inte gå. Nåväl, det är måndag då och inte nu.
Och så är det ju träningen som blir lidande.. suck...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: