SKRIVET: 2008-12-15, kl 11:50:57 | PUBLICERAT I: Vardagslivet

min natt...

Kom hem efter 4 imorse. Jobbigaste natten på länge. Huvudvärken skenade iväg igår och till slut hade jag sådan jävla SMÄRTA att jag grinade. Var helt matt och slut som människa. Berättade för mamma som ringde akuten och dom tyckte vi skulle komma in. Eftersom Daniel måste jobba in i det sista så fick det bli Kjell-Britt som följde med. Hade ju ändå inte spelat så stor roll, för vad skulle Daniel kunna göra? Visst, ett jättebra stöd men han behövde sova..
Vid 23 kom vi in. Var inte så mkt folk, men tog ändå en JÄVLA tid! Dom tog prover för att kolla om jag har en infektion i  kroppen och kollade mitt blodvärde. Blodvärdet är ok och jag har ingen infektion i kroppen. Eftersom jag kollade hjärnan för mindre än ett år sen så är hjärntumör och andra allvarliga saker uteslutet. (Fick åka in i en sån där maskin då, det står still och jag kommer inte på vad det heter. Fick göra det då för att dom inte visste vad mina anfall berodde på först.) Det är skönt att det inte är något allvarligt, men ändå.. vilken människa som helst fattar att det här är inte normalt! Man har inte så ont att man gråter av smärta och man har inte huvudvärk sen september. Och det är jävligt svårt att bara finna sig i det hela. Tro mig, det har jag försökt och den gränsen är passerad. Tyvärr.
Läkaren skickade remiss till en sjukgymnast (som jobbar på annat sätt kan man säga) och till Neurologmottagningen. Så jag ska till Neurologen - igen.
Läkaren ville ge mig Pronaxen men dom är ju bara skit. Till slut gav han upp eftersom jag provat dom flesta substanser och dessutom är värktabletter inte så bra i längden, sa han och det vet jag också.
Har testat Pronaxen mot mensvärk också och det hjälpte ingenting då heller =/

Jag tror jag behöver en yxa.. faktiskt.. någon som kan låna ut en?

Daniel sov dåligt i natt. Han undrade ju över vad dom gjorde, hur det gick osv. Stackarn :/

Jag och mamma har pratat om att åka till Maja över dagen men det beror på om det passar för dom. Skulle verkligen behöva träffa den damen nu tror jag :)

Måste fixa klart julkorten idag, annars har jag inget planerat. Otroligt skönt för jag orkar fan ingenting idag känns det som.

RIP Ivan. Mormor och morfars bästa kompis som dog i natt pga cancer.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: